شناسهٔ خبر: 47484 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سلسله سخنرانی‌های پروفسور ریوزوکه اهاشی برگزار می شود

سلسله سخنرانی‌های پروفسور ریوزوکه اهاشی، استاد دانشگاه کیوتو و رئیس مرکز فرهنگی ژاپن- آلمان با موضوعات مختلف فلسفی برگزار می شود.

سخنرانی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سلسله سخنرانی‌های پروفسور ریوزوکه اهاشی، استاد دانشگاه کیوتو و رئیس مرکز فرهنگی ژاپن- آلمان به همت دانشگاه علامه طباطبائی،  انجمن فلسفۀ میان‌فرهنگی ایران و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می شود.

سخنرانی اول این فیلسوف ژاپنی روز شنبه بیستم آذرماه در سالن شهید مطهری دانشکده ادبیات و زبان های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی با موضوع «مارتین هایدگر کیست؟ ایران، ژاپن و متافیزیک غرب» و سخنرانی دوم روز یکشنبه ۲۱ آذرماه در تالار کمال دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران با موضوع «گسترش پرسش به فلسفه مشرق زمین با یادی از ایزوتسو و هایدگر» برگزار میشود.

سخنرانی سوم وی روز دوشنبه ۲۲ آذرماه در سالن اندیشه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با موضوع «تکنیک و هنر، آیا ما در عصر تصویر جهان یا در عصر تصویرهای جهان به سر می بریم؟» و سخنرانی آخر هم روز سه شنبه ۲۳ آذرماه با موضوع «اندیشه ژاپنی عرصه کشمکش میان سنت و تجدد» برگزار می شود.

همه این سخنرانی ها ساعت ۱۴:۳۰ برگزار می شود.

نظر شما