شناسهٔ خبر: 47539 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«سال گرگ» در مرکز تبادل کتاب بازنمایی می شود

مراسم بازنمایی رمان «سال گرگ» نوشته جواد افهمی روز دوشنبه ۲۲ آذر در مرکز تبادل کتاب برگزار می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ چهارمین نشست مراسم بازنمایی کتاب با هدف رواج کتاب و کتابخوانی در بین مخاطبان همچنین بازخوانی و برجسته‌سازی کتب مهم و تاثیرگذار، با محوریت کتاب «سال گرگ» نوشته جواد افهمی روز دوشنبه ۲۲ آذر در مرکز تبادل کتاب برگزار می شود.

این برنامه با حضور عزت الله مطهری مبارز پیش از انقلاب، مسعود احمدیان معاون فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی و نویسنده کتاب همراه خواهد بود.

«سال گرگ»، تازه‌ترین اثر جواد افهمی است که پیشتر، «سوران سرد» را از او خوانده‌ایم. او در این کتاب که در چهارمین جشنوارۀ داستان انقلاب هم مورد تقدیر قرار گرفته است، روایت‌گر برهه‌ای حساس از تاریخ پیش از انقلاب است؛ سال ۱۳۵۴ اعلام رسمی تغییر مشی و ایدئولوژی سازمان مجاهدین خلق پس از انتشار جزوه سبز به مارکسیست است. حال رمانی با مضمون این تغییر مشی منتشر شده که تصویری از تسویه‌های درون سازمانی را نشان می‌دهد و خواننده را در حال و هوای روزهای سال ۵۴ قرار می‌دهد. موضوعی که تاکنون کسی سراغ آن نرفته و آن را دست‌مایه خلق اثر قرار نداده است. تغییر مشی سازمان مجاهدین دیروز و منافقین امروز.

روزهایی که به بهانه اعتقاد به اسلام نیروهای مسلمان ترور شده و از داخل سازمان پاکسازی شدند. رمان «سال گرگ» اثر جواد افهمی آن روزها را روایت کرده و انتشارات شهرستان ادب آن را منتشر کرده است. در این رمان، افهمی با قرار دادن شخصیت‌هایی نیمه واقعی نیمه غیر واقعی، هم تاریخ را روایت کرده و هم تخیل کرده تا بتواند به ساحت رمان پای‌بند باشد. توصیفات ریز و جزئی یکی از ویژگی‌های قلم افهمی است که در «سال گرگ» هم این توصیفات دیده می‌شود و خواننده با آنها فضای قصه را در ذهنش شکل می‌دهد.

زمان غیر خطی در رمان روشی است که نویسنده، برگزیده تا روایت‌های خود را بیان کند و رفت و برگشت‌های زمانی خواننده را در موقعیت قرار می‌دهد. «سال گرگ» را می‌توان در دسته رمان‌های پلیسی و تعقیب و گریز قرار داد و خواننده پیوسته باید دست به کشف بزند و واقعیت را از غیر واقعیت تشخیص بدهد.

این نشست دوشنبه ۲۲ آذر ساعت ۱۵ تا ۱۷ در مرکز تبادل کتاب، واقع در چهارراه ولی عصر، خیابان برادران مظفر برگزار می شود.

کتابنوش عنوان مجموعه نشست‌های نقد، رونمایی و بازنمایی کتاب است که با همکاری کانون اندیشه جوان و مرکز تبادل کتاب هر دو هفته یک بار برگزار می شود.

نظر شما