شناسهٔ خبر: 47547 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تدریس دوباره درس خارج اصول آیت الله شبیری زنجانی

دفتر آیت الله شبیری زنجانی در اطلاعیه ای اعلام کرد درس خارج اصول فقه این مرجع تقلید پس از بیست سال، نیمه آذرماه امسال از سرگرفته شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ آیت الله شبیری زنجانی که از همدرسان امام موسی صدر در دوران تحصیل در حوزه قم است، پس از خریداری خانه پدری امام صدر دروس خود را در این خانه قدیمی برگزار می کند. همچنین کتابخانه ای در این خانه وجود دارد که محل مطالعه و حضور طلبه هاست.

آیت الله سید صدرالدین صدر، پدر امام موسی صدر در زمان حضور در قم به همراه ۳ تن دیگر از مراجع در کوچه ای که به نام کوچه «آقایان» معروف شده بود، زندگی می کردند.

مرحوم دکتر صادق طباطبایی، خواهرزاده امام موسی صدر در مصاحبه با گروه تاریخ شفاهی موسسه امام موسی صدر درباره این این ۴ خانه گفته است:«در این کوچه سه تن از مراجع زندگی می کردند. تاجری چهار خانه ساخته بود و به قید قرعه به آقایان تعلق گرفته بود. اولین خانه منزل آقای صدر بود. بعدی برای آسید عبدالله قزوینی، پدربزرگ آقای ابوترابی بود. منزل بعدی منزل آقای خوانساری و بعدی برای آقا حجت کوه کمره‌ای بود. سه تا از خانه ها در یک ردیف و چهارمی هم در انتهای کوچه بود. یک خانه کوچکی هم بود که یک در آن به این کوچه و در دیگرش به مدرسه حجت باز می شد. این خانه به آقای کبیری تعلق داشت که همسر ایشان معلم بود و دختران این آقایان نزد او درس می‌خواندند.»

امام موسی صدر به همراه خواهران و برادرانش در این خانه زندگی می کردند. پس از درگذشت آیت الله سید صدرالدین صدر و هجرت امام صدر به لبنان، برادر بزرگتر او، آیت الله سید رضا صدر جلسات درس خود را در این خانه برگزار می کرده است.

نظر شما