شناسهٔ خبر: 47563 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ارسال بیش از ۷۰ اثر به فیلم فجر/ سینمای مستند رشد پایدار دارد

مدیر بخش مستند سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر از ارسال ۷۰ فیلم مستند به دبیرخانه این جشنواره خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مرتضی رزاق کریمی با اشاره به ارسال آثار مستند به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر گفت: برخلاف انتظار خودم و تعدادی از دوستان که فکر می کردیم سال گذشته استثنائا نزدیک به ۸۰ فیلم بلند مستند به دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر رسیده است، امسال و در دوره سی و پنجم جشنواره فجر نیز شاهد ارسال تعداد بسیاری اثر در حوزه سینمای مستند هستیم.

وی ادامه داد: این استقبال نشان می دهد، سینمای مستند رشد مقطعی ندارد و دارای یک رشد پایدار شده است به گونه ای که در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر نزدیک به ۷۰ فیلم به دبیرخانه ارسال شده است و امیدوارم شاهد فیلم های خوبی در بخش سینمای مستند این جشنواره باشیم.

این تهیه کننده سینما در پاسخ به این پرسش که آیا آثار سینمای مستند به روال سال گذشته در جشنواره نمایش داده می شود، توضیح داد: هنوز تصمیمی برای چگونگی اکران آثار مستند در این دوره از جشنواره گرفته نشده است، البته بعد از تصمیم گیری نهایی، از سوی دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر اعلام می شود. سال گذشته آثار مستند در برج میلاد برای هنرمندان و اهالی رسانه و در خانه هنرمندان برای عموم نمایش داده شد.

رزاق کریمی در پایان گفت: امیدوارم با توجه به تجربه سال گذشته و آسیب شناسی جشنواره سی و چهارم، برنامه مناسبی برای اکران های سینمای مستند در جشنواره فیلم فجر صورت گیرد تا علاقمندان سینمای مستند بتوانند از این آثار دیدن کنند. البته این امکان وجود دارد که در طول برگزاری سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، نمایش آثار مستند در شهرستان ها پیشبینی شود.

نظر شما