شناسهٔ خبر: 47631 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

یک‌سوم مؤسسات فرهنگی هنری در کشور غیرفعالند

معاون دبیر هیأت رسیدگی به مراکز فرهنگی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از صدور مجوز فعالیت 6 هزار موسسه فرهنگی هنری در کشور خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ منطقه سمنان، سیدجبار موسوی اظهار کرد: از این تعداد قریب چهار هزار موسسه فعال و دو هزار موسسه غیرفعال هستند.

وی با اشاره به اینکه صدور مجوز موسسه‌های فرهنگی هنری تک‌منظوره به ادارات کل در استان‌ها تفویض شده است، گفت: بررسی پرونده‌های موسسات چندمنظوره در وزارتخانه انجام می‌شود و این موسسات اعم از تک‌منظوره و چندمنظوره در چارچوب وظایف و سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت دارند.

معاون دبیر هیات رسیدگی به مراکز فرهنگی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: بیشتر این موسسه‌ها در قالب فعالیت‌های انتشاراتی و نیز آموزشی فعالیت می‌کنند.

موسوی در خصوص علت غیرفعال بودن قریب به دو هزار موسسه فرهنگی هنری در کشور، تصریح کرد: این موسسات به دلایل مختلف از جمله خروج مؤسسان آن‌ها از کشور، نرسیدن به اهداف موردنظر و ... غیرفعال هستند.

معاون دبیر هیات رسیدگی به مراکز فرهنگی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: اعضای این هیات در سفرهای استانی روند تشکیل پرونده برای متقاضیان تاسیس موسسات فرهنگی هنری و برگزاری دوره‌های آموزشی، بازدید از نحوه فعالیت این مراکز در استان‌ها و پاسخ به سئوالات و رفع ابهامات مدیران مسئول مؤسسات فرهنگی هنری را در برنامه کاری خود دارند.

بر پایه این گزارش، نشست تخصصی رؤسا و کارشناسان موسسات فرهنگی هنری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها و مدیران مسئول این مؤسسات، امروز، سه شنبه، 23 آذر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزار شد.

در استان سمنان مجوز فعالیت ٥١ موسسه فرهنگی هنری شامل ٢٤ موسسه چندمنظوره و ٢٧ موسسه تک‌منظوره صادر شده است.

نظر شما