شناسهٔ خبر: 47704 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«ل ته» از شخصی‌ترین نمایش‌هایم است/ از نام یک رود الهام گرفتم

عاطفه تهرانی کارگردان تئاتر که این روزها نمایش تازه اش را در تالار سایه روی صحنه برده است درباره جزئیات نمایش «ل ته» نکاتی را عنوان کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ عاطفه تهرانی کارگردان تئاتر که این شب‌ها نمایش تازه اش با نام «ل ته» در تالار سایه روی صحنه است درباره اجرای این اثر گفت: «ل ته» عنوان نمایش تازه ام است که می‌توان گفت جزو شخصی ترین کارهای من محسوب می‌شود و اجرای آن یکی از دغدغه های جدی ام بود.

وی ادامه داد: تمرین های این نمایش نزدیک به یک سال زمان برد و در طول این مدت اگر همدلی بازیگرانم نبود، این اتفاق نمی‌افتاد. فُرم اجرایی در این نمایش با کارهای دیگرم تفاوت عمده ای دارد و شاید در طراحی حرکات سختگیرانه تر نسبت به قبل عمل کردم اما بازیگرانم در طول این مدت همراهی کرده و کنارم بودند تا بتوانیم نمایش «ل ته» را به خوبی روی صحنه ببریم.

تهرانی درباره عنوان نمایش تازه اش توضیح داد: «لته» نام رودی در اساطیر یونان است و من با الهام گرفتن از نام این رود، قصه ام را در کافه ای روایت می‌کنم. در ابتدا هم عنوان نمایش «کافه لته» بود که بعد از آن تصمیم گرفتم که نام آن را تغییر دهم. ممکن است در وهله اول مخاطب در این نمایش با هیچ اِلمان اساطیری مواجه نشود و انتظاراتش بر آورده نشود، چون من فقط از این عنوان الهام گرفته و قصه خودم را روایت کردم و همین نکته باعث سردرگمی شود، اما دلم می خواهد این نکته را مطرح کنم تا بدون هیچ پیش فرضی این نمایش را به تماشا بنشینند.  

کارگردان نمایش «برف نیمه مرداد» در پایان حرف هایش درباره میزان استقبال مخاطبان از اثر تازه اش، عنوان کرد: اجرای این نمایش از تاریخ ۲۶ آذرماه در تالار سایه آغاز شده و هفته نخست اجرا را سپری می کنیم که میزان استقبال مخاطبان خوب بوده اما امیدوارم که روز به روز بهتر شود.  

این نمایش تازه ترین اثر گروه تئاتر «بخوان» محسوب می‌شود و تهیه کنندگی آن بر عهده نورالدین حیدری ماهر است.

«ل تِه» نام رودخانه ای در اساطیر یونان و دنیای زیر زمین است که مردگان در گذر از آن آب می نوشند تا گذشته خود را فراموش کنند.

نوید هدایت پور، مریم باقری نسامی، اویس محمد حسنی، سینا صابری، ئه ستیره مرتضایی، سپهر غازی، پدرام مهری و نازنین میهن، بازیگرانی هستند که در این اثر نمایشی به ایفای نقش می پردازند.

نظر شما