شناسهٔ خبر: 47719 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سومین همایش بین المللی پژوهش های مدیریت وعلوم انسانی برگزار میشود

عبدالمحمد مهدوی استاد دانشگاه الزهرا و مدیر موسسه پژوهشی راهبردی مدیریت مدبر گفت: سومین همایش پژوهش های مدیریت وعلوم انسانی، اسفند ماه در سطح بین المللی برگزار می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ عبدالمحمد مهدوی استاد دانشگاه الزهرا و مدیر موسسه پژوهشی راهبردی مدیریت مدبر و دبیر برگزاری همایش بین المللی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی به ارزیابی دو همایش برگزار شده پیشین در این زمینه و بیان برنامه های آینده پرداخت؛

*با توجه به اینکه دومین دومین همایش ملی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی را در دانشگاه الزهرا برگزار کردید ارزیابی تان از این همایش چیست؟

در دومین همایش که د رتاریخ ۲۵ آذر ماه در سالن دکتر تورانی در دانشگاه الزهرا برگزار شد، به صورت خیلی خلاصه تعداد مقلاتی که به این همایش ارسال شد حدود ۲۵۳ مقاله بود که از آن تعداد حدود ۱۸۳ مقاله پذیرفته شده داشتیم و حدود ۷۰ مقاله عدم پذیرش گرفتند که دلایل مختلفی داشت و شاید بیشترین دلیل عدم رعایت چارچوب نگارش بود. همایش در روز برگزاری با همکاری گروه صنعتی ایران خودرو به خوبی برگزار شد، به گونه ای که یک پنل تخصصی ویژه ارائه های مدیران و به ویژه افرادی که به عنوان هیات علمی، مشاور یا دانشجوی مقطع دکتری که در این گروه صنعتی مشغول کار هستند داشتیم. در این پنل معاون محترم مهندسی گروه صنعتی ایران خودرو آقای دکتر حاجی خلیلی و مشاور ایشان دکتر محمد رضا خلج و آقای دکتر منصفی سه نفری بودند که پنل را ادره کردند که مقالات خوبی را داشتیم و این گروه پنل را به خوبی اداره کردند.

بازخوردی که ما از شرکت کنندگان داشتیم و چیزی که برایشان بسیار جذاب بود تنوع خاصی بود که مطالب این همایش داشت و همچنین نقشی که می تواند در به هم نزدیک کردن رشته های مختلف علوم انسانی و مدیریت داشته باشد که درحقیقت می تواند در زمینه ایجاد فضایی برای نظریه پردازی بومی نقش مهمی داشته باشد و بستر سازی مناسبی بکند. دلیل این امر هم این است که همه افکار و عقاید  مختلف در حوزه های گوناگون مدیریت و علوم انسانی در یک جا جمع می شوند. البته این حرکت های اولیه بوده امیدواریم که در همایش بعدی که به صورت بین المللی در اسفند ماه در تهران برگزار خواهد شد،  بتوانیم هرچه بهتر و بیشتر صنعت، دانشگاه، حوزه و در مفهوم عامتر جامعه را به این مباحث متوجه کنیم، آنها را به هم نزدیک کنیم و این همگرایی را ایجاد کنیم.

*آقای دکتر فرموید که همایش بعدی شما بین المللی است می توانم بپرسم که کجاها را برای حضور در همایش بعدی دعوت کرده اید؟

در حقیقت براساس ضوابطی که پایگاه استنادی جهان اسلام تعریف و معرفی کرده است که اگر ما پنج حامی دانشگاهی داشته باشیم می توانیم همایش را در سطح بین الملل برگزار کنیم. رویکردی که ما برخلاف خیلی از همایش های دیگر داریم مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است. به گونه ای که ما تا جایی که مقدور است بتوانیم از خروج ارز از کشور به بهانه شرکت در همایش بین المللی جلوگیری کنیم البته به این معنا نیست که بگوئیم ارتباطمان با دنیا قطع شود. بلکه می خواهیم جهت حرکت را تغییر بدهیم.

برای شرکت در یک همایش بین المللی  زبان رسمی آن را  انگلیسی و فارسی تعریف کرده ایم. یعنی اینکه الزامی به این مقالات به زبان انگلیسی باشند نخواهیم داشت. ما در وهله اول  با کشورهای همجوار و دانشگاه هایی که به ما نزدیک هستند ارتباط برقرار می کنیم. البته  اجازه بدهید که با توجه به اینکه رایزنی ها در حال انجام است و هنوز قطعی نشده است در گزارشاتی که در آینده خدمتتان ارسال خواهیم کرد دانشگاه ها و کشورهایی که در این همایش نقش  خواهند داشت را خدمتتان معرفی بکنیم.  

*دانشگاه های داخلی کدام هستند؟

دانشگاه هایی که در ابتدا با دبیرخانه همایش همکاری کردند عبارتند از دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه خوارزمی، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه ایلام، دانشگاه فرهنگیان ایلام، موسسه آموزش عالی سروش دانایی و در بخش صنعت فعلا ما به طور مشخص گروه صنعتی ایران خودرو را داریم. البته برخی از نهادهای حاکمیتی در سطح کلان کشور هم با توجه به حضور مدیرانشان در همایش دوم اعلام آمادگی کردند که لوگوهایشان را می فرستند و اعلام حمایت کردند. برخی از صنایع دیگر هم به دلیل حضور برخی از افرادشان در همایش دوم بودند و ابراز رضایت کردند. از ما خواسته اند که  ما با آنها مکاتبه کنیم پذیرش بیشتری از آنها داشته باشیم که مطمئنا این فضا، فضای بهتری خواهد بود که به امید خدا زمانی که به صورت عملی مشخص شد، اسامی را خدمت رسانه ها تقدیم خواهیم کرد. قاعدتا ما بحث به روز رسانی سایت را هم  داریم که خبرهای تکمیلی را در آن سامان قرار خواهیم داد.

*آقای دکتر دقیقا چه تاریخی برگزار می شود؟

در برنامه ریزی هایی که صورت گرفته است برای روز پنج شنبه ۲۶ اسفند ماه ۱۳۹۵ در دانشگاه الزهرا به خاطر ویژگی های خاصی که آن فضا دارد، ما این همایش را برگزار خواهیم کرد. در ادامه علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به  سایت این همایش   http://www.۳iicmo.com  مراجعه کنند.

نظر شما