شناسهٔ خبر: 47822 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

همایش شرق‌شناسی و مطالعات ایرانی در هند برگزار می‌شود

دومین همایش بین‌المللی شرق شناسی و مطالعات ایرانی توسط مرکز تحقیقات زبان فارسی دانشگاه اسلامی علیگر هندوستان و موسسه سفیران فرهنگی مبین ایران برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دانشگاه دولتی هرات افغانستان، دانشگاه خجند تاجیکستان، دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان، دانشگاه ایلیای گرجستان، رایزنی جمهوری اسلامی ایران در هندوستان، و بنیاد سعدی در برگزاری این همایش همکاری می‌کنند. همایش مذکور دبیرخانه‌هایی در کشورهای هند، تاجیکستان و افغانستان دارد و دبیرخانه مرکزی آن در ایران است.

این همایش دارای دو محور ویژه و سمپوزیوم تخصصی در حوزه شرق‌شناسی، تاریخ و زبان فارسی با عنوان‌های «بررسی آثار و اندیشه‌های بیدل دهلوی» و «بررسی آراء و نظریات مستشرقان و اندیشمندان اسلامی» است.

همچنین در این همایش کارگاه «آموزش تاریخ، تمدن و نسخه‌شناسی درهند» برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود. از دیگر برنامه‌ها و محورهای مهم این همایش می‌توان به هم‌اندیشی بین‌المللی در زمینه راهکارهای توسعه زبان فارسی در دنیای علم اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان می‌توانند تا تاریخ ۱۰ دی‌ماه ۱۳۹۵ نسبت به ثبت‌نام و ارسال مقاله برای شرکت در این همایش اقدام کنند. آخرین فرصت ثبت‌نام (حضور بدون ارائه مقاله) اول بهمن‌ماه و مهلت ثبت‌نام تور علمی همایش ۲۵ دی‌ماه تا پنجم بهمن‌ماه است.

دومین همایش بین‌المللی شرق‌شناسی و مطالعات ایرانی از ۱۱ تا ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ در دانشگاه اسلامی علیگر هند برگزار خواهد شد.

نظر شما