شناسهٔ خبر: 47859 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حسین عاطفی پرجمعیت‌ترین جشن تولد خود را سپری کرد

مراسم تجلیل از ۵۰ سال فعالیت حسین عاطفی همزمان با سالروز تولدش در تالار محراب برگزار شد و او این مراسم را پرجمعیت ترین جشن تولد خود ذکر کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مراسم تجلیل از ۵۰ سال فعالیت حسین عاطفی بازیگر و کارگردان تئاتر، شامگاه شنبه ۱۱ دی ماه و همزمان با سالروز تولد این هنرمند با سابقه در تالار محراب برگزار شد. در این مراسم که اجرای آن بر عهده بهروز رضوی بود، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی با اشاره به اینکه حسین عاطفی چندین سال تئاتر کار نکرده است، تأکید کرد: اگر عاطفی چندین سال تئاتر کار نکرد اما چندین برابر برای جامعه تئاتری خدمت کرد.

قطب‌الدین صادقی نیز در این مراسم و در سخنانی درباره حسین عاطفی، اظهار کرد: در دوره‌ای که همه به هم و همچنین به خودشان دروغ می‌گویند و فساد باورها را تحت تأثیر قرار داده است، صحبت از درستی یک نفر فضیلت است. صورت حسین عاطفی مثل آینه صاف است و کینه ای در آن نیست.

وی تأکید کرد: حسین عاطفی هیچگاه جزو باند خاصی نبود.

سهراب سلیمی بازیگر و کارگردان با سابقه تئاتر نیز درباره حسین عاطفی به ذکر خاطراتی از این هنرمند تئاتر پرداخت و به اولین آشنایی و همکاری خود با حسین عاطفی در سال ۵۴ اشاره کرد.

حمیدرضا نعیمی هم که برای ذکر سخنانی روی صحنه تالار محراب حضور پیدا کرد، اظهار کرد: حسین عاطفی در زمان فعالیت خود در عرصه تئاتر کارهای درخشانی را کارگردانی می کرد و به صحنه می برد اما چندین سال است که دیگر در این عرصه فعالیت نکرده است.

حسین عاطفی در بین تشویق حاضران روی صحنه حضور پیدا کرد و این مراسم را پر جمعیت ترین مراسم تولد خود دانست.

وی تأکید کرد: خدایا برای ترس از ابتذال که در وجودم گذاشتی، ممنونم.

پخش مستندی درباره حسین عاطفی، اهدای احکام دفاتر انجمن هنرهای نمایشی استان تهران و قدردانی از علیرضا رحیم دل، رستا رضوی، علی خوش گفتار و حبیبه عبدالهی از فعالان و پژوهشگران تئاتر استان تهران، برپایی نمایشگاهی از پوستر آثار حسین عاطفی و همچنین افتتاح دفتر انجمن هنرهای نمایشی استان تهران در تالار محراب، از دیگر بخش های این مراسم بود.

نظر شما