شناسهٔ خبر: 48121 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ورود به دنیای پنهان نقاشی کودکان/ با کودک خود همراه شوید

«کودک و دنیای پنهان نقاشی‌هایش» که مجموعه‌ای از مقالات درباره نقاشی کودکان است به همت جمال‌الدین اکرمی ترجمه و از سوی انتشارات یساولی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ جمال الدین اکرمی از انتشار کتابی با عنوان «کودک و دنیای پنهان نقاشی‌هایش» خبر داد و افزود: من ۵۰ مقاله خواندم و از این میان، ۱۴ عنوان مقاله کاربردی که با شرایط جامعه و سیستم اموزشی ما هماهنگ‌تر هستند را انتخاب و ترجمه کنم. در این کتاب، دو یا سه عنوان از مقاله‌ها درباره خلاقیت و ارتباط آن با دنیای نقاشی و جایگاه این هنر در زندگی و دنیای بچه‌هاست.

به گفته مترجم کتاب «کودک و دنیای نقاشی‌هایش» در این مجموعه، مقاله‌ای هست که به ویژگی‌های فضایی که بچه‌ها در آن نقاشی می‌کنند، اشاره کرده است. مقاله‌های منتشر شده در این کتاب به دنبال این نیستند که همه بچه‌ها، نقاش شوند، بلکه این مطالب را کسانی نوشته‌اند که دوست دارند از طریق نقاشی، بچه‌ها را برای زندگی آینده آماده کنند.

اکرمی به این که مربی نقاشی نباید وارد تحلیل‌های روان‌شناختی شود، اشاره و بیان کرد: برای مثال مربی نباید به بچه بگوید: چرا از رنگ سیاه استفاده کرده‌ای؟ چرا که این رنگ، غمگین نیست. اتفاقا شادی‌آور است و از جسارت بچه سخن می‌گوید. جسارت به این منظور که بچه نخواسته، خود را پشت رنگ پنهان کند. در کل مربیان نقاشی باید به این باور برسند که روان‌شناسی نقاشی کودک، تخصص و دانش جداگانه‌ای است.

 به گفته نویسنده کتاب «تو آن نبودی که شفق را خونین آفرید»، پدر و مادرها باید با کودک خود همراه شوند تا بچه به زبان تصویر با پدر و مادر خودارتباط برقرار کند. چراکه همه بچه‌ها نمی‌توانند حرف‌های خود را در قالب کلام با پدر و مادرشان در میان بگذارند و خوب است والدین با کودکان خود همراه شوند و بگذارند بچه‌ها در قالب تصویر و نقاشی با آنها ارتباط برقرار کنند.

«کودک و دنیای پنهان نقاشی هایش» که مجموعه ای از مقالات درباره نقاشی کودکان است به همت جمال الدین اکرمی ترجمه و از سوی انتشارات یساولی، همزمان با سی امین نمایشگاه کتاب در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

نظر شما