شناسهٔ خبر: 48168 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

چاپ کتاب، عرضه کالا به بازار بی‌خریدار است

یک شاعر و مولف جوان ابهری گفت: این روزها که سرانه مطالعه کم است، چاپ کتاب در واقع عرضه کالا به بازار بی‌خریدار است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ امیرحسین الهیاری در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در روزگاری هستیم که آمار، حکایت از کاهش سرانه مطالعه دارد و این اتفاقی است که عموم مردم و ناخواسته از این اتفاق متحمل ضرر در حوزه فرهنگ می‌شوند.

او با اشاره به اینکه مردم در این اتفاق ناخوشایند مقصر نیستند، افزود:‌ دست‌اندرکاران باید با تسهیل دسترسی به کتاب، زمینه مطالعه عمومی را افزایش دهند و به روزی برسیم که شاهد افزایش سرانه مطالعه و اقبال عمومی در این زمینه باشیم.

شاعر مجموعه «عقاب قله لوشان» با اشاره به اینکه این روزها نشر کتاب از جمله کارهای مشکل است، تاکید کرد: اینکه یک شاعر بخواهد به دنبال چاپ سروده‌هایش باشد، «مثنوی هفتاد من کاغذ» است و فراز و فرود زیادی را باید پشت سر گذاشت تا بتوان یک مجموعه شعری را منتشر کرد.

الهیاری گفت: افزایش سرانه مطالعه باید دغدغه همگانی باشد و مسئولان با تولیدات برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی این مسئله را در جامعه نهادینه کنند.

مولف مجموعه «سلام بر حیدربابا» در پاسخ به این سئوال که با وجود فضای مجازی، آیا هنوز هم چاپ کتاب را مناسب می‌دانید، تاکید کرد:‌ هنوز کتاب در همه جای دنیا جایگاه خاص خود را دارد، ضمن اینکه لذت خواندن کتاب با هیچ چیز دیگر قابل جایگزینی نیست.

نظر شما