شناسهٔ خبر: 48186 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شرایط خرید کتاب‌های گویا اعلام شد

شرایط انتخاب و خرید کتاب‌های گویا از سوی دبیرخانه هیات انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دبیرخانه هیات انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای شرایط انتخاب و خرید کتاب‌های گویا را اعلام کرد.

در متن این اطلاعیه آمده است:

با توجه به اهمیت کتاب‌های شنیداری در حوزه کتاب و کتابخوانی و کاربرد قابل توجه‌شان در زمینه‌های مختلف به ویژه مصرف فرهنگی نابینایان، نوآموزان زبان فارسی و سالخوردگان، به اطلاع عموم مؤسسات تولیدکننده کتاب‌های گویا می‌رساند که هیأت انتخاب و خرید کتاب از این پس نسبت به دریافت این محصولات و خریدشان پس از بررسی در جلسات کارشناسی مبادرت می‌ورزد.

بر این اساس از تمامی موسسات ناشر این کتاب‌ها دعوت می‌شود، در صورتی که محصولات‌شان مجوز رسمی تولید و توزیع از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشد، یک نسخه از آن‌ها را به دبیرخانه این هیأت (ساختمان مرکزی وزارتخانه، طبقه دوم، اتاق ۲۳۷، تلفن ۳۸۵۱۳۰۴۹) تحویل دهند تا در جلسات کارشناسی مورد بررسی جهت خرید قرار گیرد.

نتایج جلسات، مانند روال متعارف اعلام مصوبات این هیأت، در سایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی http://mof.farhang.gov.ir/fa/home/book اعلام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، کتاب گویا به عنوانی اطلاق می‌شود که شامل متن شفاهی کتاب‌های چاپی ضبط شده روی لوح‌های فشرده با صدای نویسنده کتاب و یا یک گوینده است. بدیهی است در صورتی که ملحقات افزوده بر این معیار، (همچون موسیقی و سایر افکت‌های صوتی و یا بصری) بر خود متن اصلی غالب باشند، در این تعریف جای نخواهند داشت و در هیأت، مورد پذیرش قرار نمی‌گیرند.

نظر شما