شناسهٔ خبر: 48309 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

​تعویق زمان برگزاری جشنواره «انجمن‌های ادبی»

مراسم پایانی نخستین جشنواره «انجمن‌های ادبی» که قرار بود در اسفندماه سال جاری برگزار شود، به دلیل همزمانی با یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر به بهار سال آینده موکول شد.

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ با اینکه دبیرخانه نخستین جشنواره «انجمن‌های ادبی»، فعالیت خود را از زمان اعلام فراخوان آغاز کرده و شناسایی انجمن‌های ادبی در سراسر کشور برای حضور در این جشنواره ملی را به مرحله قابل قبولی رسانده بود، اما اختتامیه این جشنواره به دلیل تداخل با یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر به ابتدای سال 96 موکول می‌شود.

این در حالی است که پیش از این، پایان زمان ثبت‌نام در جشنواره انجمن‌های ادبی 10 بهمن ماه در نظر گرفته شده بود که با توجه به برگزاری اختتامیه جشنواره شعر فجر در اسفندماه و انتقال زمان اختتامیه جشنواره انجمن‌های ادبی به ابتدای سال 96، زمان ثبت نام در جشنواره نیز تا نیمه اسفندماه جاری تمدید می‌شود.

در این جشنواره که با هدف احصای برنامه‌های تشکل‌ها و انجمن‌های ادبی سراسر کشور و حمایت از بهترین و برترین برنامه‌ها برگزار می‌شود، انجمن‌های ادبی برنامه‌های خود را برای سال بعد (1396) ارایه می‌دهند و هیأت داوران از بین برنامه‌ها، برترین‌ها را انتخاب می‌کند که این برنامه‌ها برای اجرا مورد حمایت بنیاد قرار خواهند گرفت. یکی دیگر از اهداف برگزاری این جشنواره، کشف مسائل و مشکلات انجمن‌های ادبی سراسر کشور و کمک به حل و فصل این موانع است.

براساس این گزارش، میزان حمایت از برنامه‌های انجمن‌های ادبی تا سقف 30 میلیون تومان از سوی بنیاد شعر و ادبیات داستانی تقبل می‌شود.

حوزه فعالیت انجمن‌هایی که می‌خواهند در این جشنواره به رقابت بپردازند، باید به طور کلی، ادبیات خلاق، شامل شعر، داستان و مستندنگاری باشد. سعی بنیاد شعر و ادبیات داستانی در این جشنواره بر آن است که بستری فراهم شود تا انجمن‌ها یکدیگر را بشناسند؛ ضمن اینکه با حمایت از ایده‌های برتر، این ایده‌ها به انجمن‌های دیگر نیز معرفی می‌شود.

انجمن‌های ادبی برای شرکت در این جشنواره و ثبت‌نام اینترنتی، می‌توانند به نشانی anjoman.adabiatirani.com مراجعه کنند.

نظر شما