شناسهٔ خبر: 48317 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«الهیات جنسیتی» منتشر شد

کتاب «الهیات جنسیتی» نخستین کتاب حلقه مطالعات زن و خانواده مرکز فرارشته‌ای و بینارشته‌ای وابسته به پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اثر زهرا امین مجد به چاپ رسید.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ این اثر با هدف نشان دادن وسعت علم کلام در حوزه‌های مختلف و تخصصی از قبیل کلام سیاسی یا اجتماعی و کلام جنسیتی، به زیور چاپ آراسته شد.

یکی از حوزه‌های تخصصی که نیاز به ایجاد آن، به جهات گوناگون، از جمله گسترش شبهات در این عرصه احساس می‌شود، الهیات جنسیتی است. این کتاب درصدد است تا به پیشنهاد و معرفی دانش الهیات جـنسـیتـی اسـلامـی پـرداختـه، سیمـای کـلان آن را صورت‌بندی و ترسیم کند. البته مسلما برای ایجاد وفاق در این راستا، این کتاب خود را متکفل نشان دادن ابعاد گوناگون و در عیـن حـال مشتـرک در ایـن دانـش می‌داند. همچنیـن پیشنهاداتـی ناظـر به اصلاح ایرادات شکلی و روشی، و نیز ایرادات محتوایی محصولات پراکنده و غیر منسجم این دانش اسلامی ارایه می‌دهد.

کتاب «الهیات جنسیتی» از دو فصل به شرح زیر تشکیل شده است:

فصل اول: ماهیت الهیات و کلام اسلامی

فصل دوم: الهیات جنسیتی 

کتاب الهیات جنسیتی اثر زهرا امین مجد، با قیمت ۱۵،۰۰۰ تومان توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی عرضه گردیده است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب می توانند به وبگاه سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی مراجعه نمایند.

نظر شما