شناسهٔ خبر: 48343 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عضویت برگزیدگان جشنواره فارابی در شبکه نخبگان علوم انسانی

دبیر اجرایی هشتمین جشنواره بین‌ المللی فارابی گفت: برگزیدگان هشتمین دوره این جشنواره عضو شبکه نخبگان علوم انسانی می شوند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ رضا ماحوزی گفت: معاون فرهنگی وزارت علوم در نخستین جلسه گردهمایی شبکه نخبگان تاکید کرد که در شبکه نخبگان علوم انسانی برگزیدگان دوره های مختلف جشنواره فارابی حضور خواهند داشت.

وی افزود: جشنواره فارابی بستر مناسبی است تا علوم انسانی بتواند جایگاه خود را در کشور پیدا کند.

دبیر اجرایی هشتمین جشنواره بین‌ المللی فارابی اظهار داشت: آخرین نشست علمی شبکه نخبگان علوم انسانی با عنوان «تعاملات فلسفی ایران و یونان» دی ماه برگزار شد.

ماحوزی تاکید کرد: در نشست های علمی شبکه نخبگان علوم انسانی موضوعات «جایگاه میراث ناملموس در عرصه ملی و بین المللی و اقدامات حمایتی آن در ایران» در حوزه ایران شناسی، «میان رشته ای و انسان گرایی ادبیات تطبیقی»، «مطالعات میان رشته ای در هنر» و همچنین نشست «هم اندیشی با استادان و پیشکسوتان حوزه علوم انسانی» بررسی شد.

وی با تاکید بر لزوم حفظ ارتباط با فرهیختگان شناسایی شده توسط دبیرخانه جشنواره در حوزه علوم انسانی و اسلامی گفت: این شبکه می تواند یکی از راه های حفظ ارتباط برای انجام فعالیت های جدی و حمایت های علمی در دبیرخانه در دوره های آتی باشد و انسجام جامعه نخبه علوم انسانی را بیش از پیش استوار و هماهنگ سازد.

نظر شما