شناسهٔ خبر: 48375 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ثبت نام بیش از ۴۵۰ نفر در چهارمین همایش دانش آموختگان خارج ازکشور

دبیر اجرایی چهارمین همایش دانش آموختگان خارج از کشور از ثبت نام بیش از ۴۵۰ نفر از دانش آموختگان داخل و خارج برای شرکت دراین همایش خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ چهاردهمین گردهمایی انجمن اسلامی کانون دانش آموختگان مونبوکاگاکوشو ژاپن در سالن شهید مطهری دانشگاه مدرس تهران با حضور دکتر عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و سفیر اسبق ایران در ژاپن، و  سفیر دولت ژاپن در جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

مسعود حکیم جوادی در این مراسم گفت: مدت پنج ماه است که چهار کارگروه تخصصی، پزشکی و پیراپزشکی، مهندسی و فناوری، علوم انسانی و علوم پایه، روزهای چهارشنبه دور هم جمع شده و راجب چگونگی برگزاری چهارمین همایش دانش آموختگان خارج از کشور بحث و بررسی می کنند.

وی افزود: چهارمین همایش دانش آموختگان خارج از کشور با همت ۱۰ تشکل دانش آموختگان خارج از کشور و با حمایت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، پنج اسفند ماه ۹۵ در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می شود.

دبیر اجرایی چهارمین همایش دانش آموختگان خارج از کشور ادامه داد: ما جزء اولین کسانی بودیم که وقتی برگزاری چهارمین همایش دانش آموختگان ایرانی خارج از کشور توسط نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مطرح شد با برگزاری این همایش مخالفت کردیم چون وقتی همایش تمام می شود عصر همان روز همه چیز به اتمام می رسد.

حکیم جوادی افزود: این بار نهاد تصمیم گرفته است برای دستاوردهای این همایش دبیرخانه دایمی راه اندازی کند.

وی ادامه داد: تا کنون بیش از ۴۵۰ نفر از دانش آموختگان داخل و خارج برای شرکت در این همایش ثبت نام کرده اند. براساس برنامه زمانی پیش بینی شده یک روز قبل از برگزاری همایش درصورتی که دفتر مقام معظم رهبری موافقت کند، دانش آموختگانی که ثبت نام کرده اند با مقام معظم رهبری دیدار خواهند داشت و همچنین روز پایان همایش دبیرخانه دایمی و بانک اطلاعاتی که این مدت تشکیل شده رو نمایی می شود.

در ادامه حجت الاسلام سید محمد مرتضوی رئیس دبیرخانه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانش آموختگان افزود: این کار یک کار فاخر، مهم، علمی و اجتماعی است  و به نظام کمک می کند.

در ادامه دکتر عباس عراقچی کانون را از عواملی معرفی که می تواند نقش به سزایی در گسترش رابط بین دانشگاهی میان دو کشور داشته باشد.

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: به واسطه آشنایی دانش آموختگان با فرهنگ ژاپن و حضور در دانشگاه ها می توان از ظرفیت بالای کانون در خصوص اعزام دانشجو جهت بازدید های کوتاه مدت از مراکز علمی ژاپن استفاده کرد.

نظر شما