شناسهٔ خبر: 48467 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نیمی از دانشجویان کشور در حوزه علوم انسانی تحصیل می کنند

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: در حال حاضر نیمی از دانشجویان کشور در حوزه علوم انسانی تحصیل می کنند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سیدضیاء هاشمی صبح امروز در نشست خبری جشنواره فارابی گفت: با توجه به اینکه جمعیت دانشجویان کشور در حوزه های علوم انسانی و پژوهش های مربوط در این حوزه فعالیت می کنند بنابراین جشنواره فارابی می تواند نقش بسزایی در توسعه پژوهش های کاربردی علوم انسانی داشته باشد.

وی افزود: جشنواره فارابی بستری را فراهم کرده است تا پژوهشگران و آثار برگزیده در حوزه علوم انسانی شناسایی شوند.

معاون فرهنگی وزارت علوم با اشاره به برگزاری هشتمین دوره جشنواره بین المللی فارابی خاطرنشان کرد: طبق روال سال های گذشته از رئیس جمهور برای حضور در این جشنواره دعوت شده است و در صورتی که شرایط فراهم شود امیدواریم رئیس جمهور نیز در این مراسم حضور یابد.

هاشمی با بیان اینکه کیفیت برگزاری جشنواره بین المللی فارابی  بسیار مورد توجه بوده است، خاطرنشان کرد: برای ارتقا کیفیت این جشنواره داوری های مکرری صورت گرفته تا بهترین آثار و افراد در این جشنواره شناسایی و معرفی شوند.

وی عنوان کرد: برای حفظ جایگاه عالی برگزیدگان تعداد برگزیدگان محدود شده است و در ۱۲ گروه علمی یک نفر به عنوان برگزیده و یک نفر به عنوان شایسته تقدیر در بخش بزرگسال و همچنین یک نفر برگزیده و یک نفر شایسته تقدیر در بخش جوان خواهیم داشت. بعد از برگزاری این جشنواره بلافاصله فرایند برگزاری جشنواره نهم نیز آغاز می شود.

نظر شما