شناسهٔ خبر: 48498 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

افزایش بودجه فرهنگی در روسیه/ کتابخانه‌ها در اولویت هستند

بنابر اعلام وزارت فرهنگ روسیه، بودجه تمام موسسات و نهادهای زیرمجموعه این وزارت فرهنگ روسیه و در وهله اول، کتابخانه‌ها، در سال ۲۰۱۷ افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ به گفته «ولادیمیر مدینسکی» وزیر فرهنگ روسیه، موزه‌ها و تئاترهای این کشور به اندازه سال ۲۰۱۶ بودجه دریافت می‌کنند و در سطح پارسال باقی خواهد ماند. بودجه کتابخانه‌های روسیه هم در سال جاری افزایش یافته، اما بودجه طرح‌های اجتماعی کاهش یافته است. برنامه این است که بودجه تمام موسسات و نهادهای زیرمجموعه سازمان وزارت فرهنگ روسیه و در وهله اول، کتابخانه‌ها، افزایش پیدا کند.

به گفته این مقام روس، طبق تصمیم دولت فدراسیو روسیه، بودجه انجمن نظامی‌– تاریخی روسیه را نیز به نسبت سال‌های گذشته پایین آورده‌اند، اما این امر بر مطلوبیت کار انجمن مذکور اثر نخواهد داشت. به عنوان مثال مجسمه یادبود پادشاه ولادیمیر، بدون استفاده از بودجه دولتی ساخته و نصب شده است.

یادآوری می‌شود، انجمن نظامی‌– تاریخی روسیه به نهادهای دولتی در حوزه تهیه، تدوین و اجرای سیاست‌های دولتی، برنامه‌های هدفمند و طرح‌ها، اصلاح و تکمیل قوانین و موازین حقوقی در حوزه فعالیت ‌های نظامی‌– تاریخی مساعدت می‌کند.

بر اساس این گزارش که توسط رایزنی فرهنگی ایران در مسکو ترجمه و برای انتشار در اختیار مهر قرار داده است، از دیگر فعالیت‌های این مجموعه، تهیه و پشتیبانی از طرح‌های اجتماعی در راستای مطالعات عمیق گذشته نظامی‌– تاریخی روسیه است. تبلیغات و ترویج اطلاعات تاریخی – نظامی‌ روسیه با بهره‌برداری از فناوری و اطلاعات روز نیز در حوزه فعالیت‌های این مجموعه است.

نظر شما