شناسهٔ خبر: 48650 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ارزیابی عملکرد دانشگاه ها در نحوه اجرایی کردن سند دانشگاه اسلامی

وزیر علوم از ارزیابی فعالیت های انجام شده در خصوص اجرای سند دانشگاه اسلامی و اعلام آن به شورای اسلامی شدن دانشگاه ها خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دکتر محمد فرهادی در گفتگو درباره آخرین وضعیت «سند اسلامی شدن دانشگاه ها» گفت: این سند سالها است که در شورای اسلامی شدن دانشگاه ها مطرح شده و یک سری راهبردها و اقدام ها داشته، که این اقدام ها به سه بخش تکمیلی، تاسیسی، وتاکیدی تقسیم می شود.

وی افزود: اقدامات تاکیدی سال گذشته به دانشگاه ها ابلاغ و باید سرعت انجام این اقدامات در دانشگاه ها افزایش یابد، اقدامات تکمیلی اقدامات جدیدی است که باید به اقدامات قبلی سند اضافه شود و اقدامات تاسیسی مانند کرسی های آزاد اندیشی هم اکنون در شورا در حال بحث است.

وزیر علوم  ادامه داد: وزارت علوم تاکنون فعالیت‌های گسترده ای در راستای اجرای سازی «سند دانشگاه اسلامی» انجام داده است که می توان به، سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های دینی و انقلابی با تأکید بر مراسم اربعین، اعتکاف و گسترش و بسط فرهنگ ایثار و شهادت با تأکید بر راهیان نور، اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش‌بنیان، کرسی‌های آزاداندیشی، انجمن‌های علمی، تعامل با نهادها و مراکز فرهنگی و اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد.

فرهادی گفت: همچنین مقرر شده است با هماهنگی دبیرخانه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، کمیته‌های چهارگانه اجرای نظامات سند دانشگاه اسلامی، فعالیت‌های انجام شده در این خصوص را ارزیابی و گزارش آن را به شورای اسلامی شدن دانشگاه ها ارایه کنند.

نظر شما