شناسهٔ خبر: 48678 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«تام هنکس» ستاره هالیودی، نخستین اثر داستانی‌اش را منتشر می‌کند

«تام هنکس»، ستاره شناخته‌شده هالیوود در سکوت در حال نگارش اولین کتابی بود که حالا قرار است در ماه اکتبر سال جاری توسط انتشارات Knopf منتشر شود.

«تام هنکس» ستاره هالیودی، نخستین اثر داستانی‌اش را منتشر می‌کند

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ این مجموعه داستان کوتاه شامل هفده قصه متفاوت است که هر کدام توسط ماشین تحریر متفاوتی نگاشته شده است. خود «هنکس» یک کلکسیون ماشین تحریر دارد که صد نوع مختلف این دستگاه در آن موجود است.
 
این بازیگر برنده جایزه «اسکار» طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «در طی دو سالی که روی این داستان‌ها کار کردم فیلم‌هایی در «برلین»، «بوداپست»، «آتلانتا»، و «نیویورک» ساختم و داستان‌ها را در شهرهای مختلفی نوشته‌ام. گاهی در هتل و پیش از مصاحبه‌های مطبوعاتی شروع به نوشتن می‌کردم. در هواپیما، منزل، دفتر کار، و حتی در سفر به نوشتن ادامه دادم. هرگاه فراغت بیشتری داشتم از ساعت 9 صبح تا 1 بعدازظهر پشت میز کارم می‌نشستم و از جایم بلند نمی‌شدم.»
 
این کتاب که Uncommon Type نام دارد قصه‌های مختلفی را شامل می‌شود. داستان مردی است که پس از نابودی خانواده‌اش در جنگ به نیویورک مهاجرت می‌کند، بازیگری که زندگی خوبی ندارد، و میلیاردر عجیب و غریبی که به دنبال چیزی بزرگ‌تر است از جمله این داستان‌ها است.
 
«سونی ماثا»، ویراستار ارشد انتشارات Knopf می‌گوید اولین بار یک داستان کوتاه از «هنکس» در مجله «نیویورکر» خوانده است و قدرت نویسندگی‌اش او را شگفت‌زده کرد. «امیدوار بودم داستان‌های بیشتری بنویسد و حالا خوشحالم که چنین اتفاقی رخ داده است.»
 
ایرانیان «تام هنکس» را با فیلم‌های «مسیر سبز»،   «فارست گامپ» و «نجات سرباز رایان» می‌شناسند.

نظر شما