شناسهٔ خبر: 48693 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشجویان برای حل مشکل ریزگردهای خوزستان درختکاری می کنند

رئیس بسیج دانشجویی کشور گفت: دانشجویانی که به مناطق عملیاتی اردوهای راهیان نور در خوزستان اعزام می‌شوند برای رفع مشکل زیست محیطی ریزگردها، درخت کاری می کنند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ داوود گودرزی در نشست مشترک با دکتر سیدضیاء هاشمی معاون فرهنگی وزارت علوم که درباره اردوهای راهیان نور دانشجویی بود گفت: طی دو سه سال اخیر در بحث اردوهای راهیان نور دانشجویی اتفاقات بسیار خوبی افتاده است به طوری که قرارگاه ملی راهیان نور دانشجویی تحت عنوان قرارگاه ملی راهیان نور علم الهدی به ریاست وزیر علوم تشکیل شد.

وی افزود: دستورالعمل آن نیز تصویب و توسط وزارت علوم به دانشگاه‌ها ابلاغ شد. طی سالهای ۹۴ و ۹۵ طبق این دستورالعمل و در چارچوب آن فعالیت می‌کنیم.

گودرزی درباره ظرفیت‌های اعزام براساس برنامه پنج ساله اظهار کرد: باید تعداد اعزام دانشجویان را به اردوهای راهیان نور به ۱۰ درصد برسانیم. در سال ۹۵، ۱۱۰هزار نفر از دانشجویان به اردوهای راهیان نور اعزام خواهند شد و ما امیدواریم که تعداد آن را برای سال آینده افزایش دهیم.

رئیس بسیج دانشجویی کشور تأکید کرد: برای اینکه تعداد دانشجویان اعزامی به مناطق راهیان نور را افزایش دهیم، باید مناطقی را که دانشجویان را اعزام می‌کنیم اضافه کرده و همچنین دانشجویان را در طول سال به این اردوها اعزام کنیم و اعزام آنها فقط به اسفندماه خلاصه نشود.

وی افزود: یکی از کارهای جدیدی که امسال انجام خواهد شد گره زدن اردوی راهیان نور به اردوهای جهادی است به طوریکه امسال دانشجویانی که به مناطق عملیاتی اردوهای راهیان نور در خوزستان اعزام می‌شوند برای رفع مشکل زیست محیطی ریزگردها، درخت کاری خواهند داشت. همچنین مناطق محرومی شناسایی شده که دانشجویانی که به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند فعالیت خود را در این مناطق محروم شروع خواهند کرد.

گودرزی در ادامه به اعزام دانشجویان غیرایرانی به ارودهای راهیان نور اشاره کرد و گفت: سال گذشته حدود ۶۰۰ الی ۷۰۰ نفر از این دانشجویان به این اردوها اعزام شده و ما امسال سعی داریم تعداد آنها را به یک هزار نفر افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: ما  از دانشجویان کشورهای لبنان و پاکستان نیز برای اعزام به اردوهای راهیان نور درخواست داریم و امیدواریم میزبانی این دانشجویان را نیز بر عهده بگیریم.

رئیس بسیج دانشجویی کشور در ادامه در خصوص آمار اعزام دانشجویان به راهیان نور در سال گذشته نیز گفت: سال گذشته حدود ۹۰ هزار دانشجو به مناطق عملیاتی شمال و جنوب در سراسر کشور اعزام شدند.

وی همچنین در ادامه افزود: اواخر اسفندماه اردوی ویژه تشکل‌های دانشجویی در خلیج فارس برگزار می‌شود و این دانشجویان با رشادت‌های رزمندگان در بحث آب و خلیج فارس آشنا می‌شوند.

گودرزی اظهار کرد: همچنین اردوهای راهیان نور اهل سنت نیز با نگاه ایجاد وحدت با محوریت استان‌های سنندج، گلستان و زاهدان تشکیل می‌شود.

نظر شما