شناسهٔ خبر: 48695 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بازارچه صنایع دستی راه اندازی می شود/ حفظ و معرفی عروسک ماسوله

شهردار ماکلوان از راه اندازی بازارچه صنایع دستی در این شهر خبر داد و گفت: هدف ما این است که عروسک های بومی ماسوله را حفظ و به مردم شهرهای دیگر به عنوان سوغات اصلی این منطقه معرفی کنیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمدعلی صادقی در حاشیه دهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری که در گیلان برگزار شد گفت: هدف ما این است که علاوه بر بازارچه های نوروزی که به طور موقت برگزار می شود یک پیاده راه فرهنگی و یک بازارچه ثابت برای معرفی و ارائه صنایع دستی استان خود چون بامبو و حصیربافی، رشتی دوزی و به ویژه عروسک های بومی ماسوله داشته باشیم.

شهردار شهر ماکلوان در ادامه بیان کرد: بسیاری از مناطق ایران، عروسک های بومی خاص خود را دارند. تعدادی از این عروسک ها در هرمزگان و قزوین و خراسان جنوبی احیا شده اند. ما هم درپی آن هستیم تا عروسک های ماسوله را معرفی کنیم. چون این عروسک ها کاموایی و رنگارنگ هستند و بچه ها به راحتی می توانند با آن بازی کنند ضمن این که بزرگ ترها هم می توانند این عروسک ها را به عنوان سوغات گیلان و ماسوله به شهر و دیار خود ببرند.

صادقی در پاسخ به این که آنچه بیش از عروسک بومی و حصیربافی در ماسوله به چشم می خورد، اجناس چینی است بیان کرد: من فکر می کنم بهتر است با حمایت های مالی و معنوی هنرمندان خود را به تولید فرآورده های دستی بهتر و باکیفیت تر تشویق کنیم. از سوی دیگر معرفی درست صنایع دستی موجب می شود تا مخاطبان با کارهای هر منطقه و ویژگی های آن آشنا شوند و وقتی به گیلان می آیند و به ماسوله می روند به جای کالای چینی عروسک کاموایی بخرند.  

شهردار ماکلوان در ادامه بیان کرد: ماسوله به عنوان یک شهر زنده و پویا قابلیت جذب گردشگران بسیاری را دارد، بیشتر مسافرانی که به ماسوله می روند از ماکلوان می گذرند پس ما نمی توانیم این ظرفیت را نادیده بگیریم. به همین خاطر  توجه به محیط زیست و میراث فرهنگی این منطقه که در قالب آداب و رسوم تجلی پیدا می کند از وظایف عمده ما به شمار می آید.

صادقی همچنین از راه اندازی ۲۵۰ واحد اقامتی در این شهر خبر داد و افزود:  شهرداری ماکلوان از سال ۱۳۹۱ کار خود را آغاز کرده و از آن زمان تا امروز ۲۵۰ واحد اقامتی تحت عنوان «مسافر-خط کاشانه» در این شهر شکل گرفته است. هدف ما جذب گردشگر و درآمدزایی از طریق صنعت توریسم است. ضمن اینکه عمده درآمد مردم در این منطقه نیز از طریق ارائه خدمات به گردشگران است.

نظر شما