شناسهٔ خبر: 48776 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مصاحبه تاریخ شفاهی با احمد سمیعی گیلانی در «گوهر نشان ادب»

کتاب «گوهر نشان ادب» شامل مصاحبه تاریخ شفاهی از مجموعه جدیدترین آثار منتشر شده در انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، راهی بازار نشر شد. همچنین کتاب «چشم در سنگ» شامل مصاحبه‌هایی با محمدعلی نجفی، ‌نویسنده و کارگردان سینما و تئاتر و «راهنمای آمادگی و مقابله با بحران» از دیگر آثار در دست انتشار این سازمان هستند.

مصاحبه تاریخ شفاهی با احمد سمیعی گیلانی در «گوهر نشان ادب»

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  کتاب «گوهر نشان ادب: مصاحبه تاریخ شفاهی با احمد سمیعی گیلانی» به کوشش پیمانه صالحی توسط انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، در 205 صفحه چاپ و به بازار نشر عرضه شد.

کتاب «چشم در سنگ» از آثار در دست انتشار سازمان اسناد و کتابخانه ملی است که شامل مصاحبه‌های تاریخ شفاهی رضا مختاری اصفهانی به عنوان مصاحبه‌گر، از محمدعلی نجفی نویسنده و کارگردان تئاتر و سینمای معاصر است که در سال 1386 طی چهار جلسه به بحث و بررسی شرح زندگی و شخصیت علمی و هنری او در کنار وقایع و رویدادهایی که در تاریخ انقلاب اسلامی ایران بوده، پرداخته است. این گفت‌وگوی صمیمی و در عین حال تخصصی، یک مصاحبه متقن و مستند تاریخ شفاهی به حساب می‌آید.

مطالب این مصاحبه بر اساس موضوع، فصل‌بندی شده است و مطالب به ترتیب فایل صوتی ضبط شده آن نیست. لذا به منظور جذب خواننده سعی برآن شده است متن پیاده شده مصاحبه را بدون کم و کاسب با رعایت اصل سند محفوظه و نوع گفتمان حاصل شده ‌در آرشیو ملی ایران به جز مواردی که مصاحبه شونده حذف آن را جایز دانسته، تدوین شده است.

همچنین کتاب «راهنمای آمادگی و مقابله با بحران» نیز برای راهنمایی مدیران و کارکنان موسسات فرهنگی آماده و به زودی از سوی این سازمان منتشر می‌شود.

این کتاب حاصل کارگاه‌های آموزشی است که توسط موسسه حفاظت گتی در سال 1995 و در ادامه کارگاه 1992 شروع به کار کرد. این کتاب برای راهنمایی مدیران و کارکنان موسسات فرهنگی از طریق یک فرآیند طولانی طراحی شده است. «راهنمای آمادگی و مقابله با بحران» علاوه بر تأکید بر ره‌یافت گروهی - از مدیر برنامه آمادگی در برابر بحران گرفته تا گروه‌های اداری- راهنمایی را ارائه می‌کند که با استفاده از آن، میزان آسیب‌پذیری موسسه فرهنگی ارزیابی می‌شود و راهبردهایی برای چگونگی تخلیه افراد و مجموعه‌ها و سازمان‌دهی برنامه مقابله با بحران و بازسازی و برگرداندن شرایط به حالت عادی ارائه می‌دهد.

این کتاب در سه بخش متشکل از (فصل‌های 1-2) مربوط به رئیس موسسه یا سازمان فرهنگی، (فصل‌های 3-5) منبعی برای مدیر آمادگی در برابر بحران و (فصل‌های 6-9) برای استفاده چهار گروه اداری مجزا (ایمنی و امنیت، مجموعه‌ها، تعمیر و نگهداری ساختمان‌ها، و مدیریت و اسناد) تدوین شده است.

نظر شما