شناسهٔ خبر: 48777 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اوباما و همسرش برای خاطرات‌شان میلیون‌ها دلار می‌گیرند

باراک اوباما و همسرش میشل اوباما برای نوشتن خاطرات خود در طول سال‌های زندگی در کاخ سفید قراردادی بسته‌اند که به موجب آن میلیون‌ها دلار دستمزد می‌گیرند.

اوباما و همسرش برای خاطرات‌شان میلیون‌ها دلار می‌گیرند

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ قرار است این کتاب‌ها را انتشارات پنگوئن رندوم هاوس منتشر کند که از معروف‌ترین ناشران آمریکایی به شمار می‌رود.
 
رسانه‌های آمریکایی هر کدام درباره‌ی دستمزدی که این مؤسسه‌ی انتشاراتی قرار است به رئیس‌جمهور سابق آمریکا و همسرش بدهد گمانه‌زنی‌های متعددی کرده‌اند.
 
خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشته است رقم قراردادهای اوباما و همسرش به احتمال زیاد بالاتر از ۶۰ میلیون دلار خواهد بود.
 
اگر اوباما و همسرش با چنین رقمی با انتشارات پنگوئین قرارداد بسته باشند این رقم رکوردی تازه برای نگارش خاطرات رؤسای جمهور است.
 
بیل کلینتون، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا برای نوشتن خاطرات و زندگی خود بعد از سال‌های ریاست‌جمهوری رقمی معادل 15 میلیون دلار گرفت و کتاب «زندگی من» را تحویل ناشر داد.
 
جورج بوش نیز که از رؤسای جمهور جنجالی امریکا به شمار می‌رفت و در خاطرات خود به دو جنگ فرامنطقه‌ای افغانستان و عراق بسیار اشاره کرده بود برای خاطراتش حدود 10 میلیون دلار گرفت.
 
رقمی که میشل اوباما برای نوشتن خاطرات و زندگی در کاخ سفید دریافت می‌کند ظاهراً بالاترین رقمی است که یک بانوی اول تاکنون دریافت کرده است.
 
هیلاری کلینتون توانست بعد از ترک کاخ سفید خاطرات خود را حدود 8 میلیون دلار به ناشرش بفروشد.
 
باراک اوباما گفته است حق‌التأ‌لیفی را که بابت نوشتن خاطرات و زندگی خود دریافت می‌کند صرف کارهای عام‌المنفعه و خیریه خواهد کرد.
 
او گفته است این پول را در اختیار بنیادی قرار می‌دهد که به نام خود او تأسیس شده و یکی از اهدافش توسعه و گسترش اگاهی و سواد بین نیازمندان است.
 
انتشارات رندوم هاوس نیز گفته است صدها هزار نسخه از خاطرات اوباما قرار است به صورت رایگان به این مؤسسه‌ی خیریه تحویل داده شود تا بین کتابخوان‌ها توزیع شود.
 
اوباما پیش از این نیز کتاب‌هایی که عمدتا~ شرح حال بودند نوشته است و موقعیت سیاسی‌اش باعث پرفروش شدن آنها در امریکا و کشورهای انگلیسی‌زبان شده بود.
 
رؤسای جمهور آمریکا بعد از ترک کاخ سفید بخشی از خاطرات خود و احساس‌شان را در طول سال‌های دولتمردی می‌نویسند و خاطره‌نگاری سیاسی را به یکی از ژانرهای پرطرفدار در امریکا تبدیل کرده‌اند.

نظر شما