شناسهٔ خبر: 48817 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

امیرحسین علم‌الهدی: از شورای صنفی نمایش گله مندیم/ تعیین تکلیف برای سینما فرهنگ

امیرحسین علم الهدی دبیر شورای سیاستگذاری گروه سینمایی «هنر و تجربه» از برگزاری جلسه ای برای تعیین تکلیف سینما فرهنگ گفت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ امیرحسین علم الهدی دبیر شورای سیاستگذاری گروه سینمایی «هنر و تجربه» در گفتگو درباره مصوبه اخیر شورای صنفی نمایش مبنی بر اختصاص سالن ۲ سینما فرهنگ به فیلم های عمومی گفت: چندی پیش در شورای صنفی نمایش مصوبه ای مبنی بر اختصاص سالن ۲ سینما فرهنگ به تصویب رسید اما باید بگویم که لازمه چنین امری این است که این مصوبه به تایید سازمان سینمایی برسد. به هر حال ۴ سانس از سالن ۲ سینما فرهنگ برای گروه سینمایی «هنر و تجربه» است که مالک آن بنیاد سینمایی فارابی است و این نهاد زیر مجموعه سازمان سینمایی است.

وی افزود: این مصوبه باید نظر مالک سینما را جویا شود، بر همین اساس ما این هفته جلسه ای برگزار می کنیم تا این بحث را به سرانجام برسانیم، اما چیزی که مسلم است این است که تا این لحظه مصوبه شورای صنفی نمایش در سازمان سینمایی تعیین تکلیف نشده است.

دبیر شورای سیاستگذاری گروه سینمایی «هنر و تجربه» عنوان کرد: واقعیت این است که این پیشنهاد روی کاغذ انجام شده است، اما  از آنجایی که ما با شورای صنفی نمایش همکاری هایی داریم و اعضای این شورا می دانند که گروه سینمایی «هنر و تجربه» چه باری را از روی دوش سینمای ایران برداشته چنین مصوبه ای عجیب است، اینکه در اواخر سال شورای صنفی نمایش مشکلات عدیده سینمای ایران را فراموش می کند و فقط مساله او سالن ۲ سینما فرهنگ می شود، جای گله و سوال دارد که چرا با توجه به کارکرد مثبت سینمای «هنر و تجربه» چنین مساله ای عنوان می شود. البته باید بگویم که از اول هم شورای صنفی نمایش نسبت به واگذاری این سینما به «هنر و تجربه» نظر منفی داشت ولی به هر حال ترجیح ما این است که در هفته جاری با توجه به صحبت هایی که می شود شورای صنفی نمایش با ما همکاری کند تا این گروه سینمایی دچار چالش نشود. به هر حال باید تامل کرد و دید که مجموعه گفتگوها به کجا می رسد.

علم الهدی بیان کرد: چیزی که مسلم است این است که بر اساس برنامه ریزی هایی که شده سینما فرهنگ همچنان در اختیار «هنر و تجربه» است اما باید دید جلسه ای که به زودی و در این هفته تشکیل می شود چیز دیگری را رقم می زند یا نه.

وی ادامه داد: ما باید جلساتی را با دوستان شورای صنفی نمایش، نماینده سازمان سینمایی، مالک سینما و عزیزانی که در این حوزه ذی ربط هستند بگذاریم و ببینیم این بحث از کجا نشات می گیرد تا آن را به گونه ای که به صلاح «هنر و تجربه» باشد، به جمع بندی برسانیم.

علم الهدی در پایان گفت: این جلسه در این هفته برگزار می شود و امیدوارم بتوانیم جلسه خوبی داشته باشیم.

نظر شما