شناسهٔ خبر: 48837 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

خانه «فولادوند» موزه خوشنویسی می شود/ خرید آثار قدما در فاز اول

سرپرست معاونت فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران از احداث موزه خوشنویسی در محل خانه «فولادوند» توسط این سازمان خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سید مجتبی موسوی سرپرست معاونت فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: از جمله فعالیت هایی که این روزها سازمان زیباسازی شهرداری تهران اضافه بر ماموریت اصلی سازمان انجام می دهد، احداث موزه خوشنویسی است که در دست اقدام است.

وی ادامه داد: خوشنویسی هنر ملی ماست و ما جز یکی دو مکان در کشور، فضایی به نام خوشنویسی نداریم. در قزوین موزه ای داریم به نام خوشنویسی و بخشی از موزه رضا عباسی نیز به هنر خوشنویسی اختصاص دارد. در واقع هیچ فضای جامعی مربوط به حوزه خوشنویسی در کشور نداریم. در حالیکه این هنر، هنر ملی ماست.

سرپرست معاونت فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران بیان کرد: هنر خوشنویسی نزد عامه مردم جایگاه و علاقه مندان زیادی دارد و این پذیرفتنی نیست که در این حوزه نه موزه ای داریم و نه رویداد معتبر بین المللی. در حالیکه در ترکیه حداقل ۲ دوسالانه معتبر بین المللی وجود دارد و هنرمندان ما هم در آن شرکت می کنند.

موسوی در توضیح بیشتر جزئیات احداث موزه خوشنویسی گفت: ما با توجه به اینکه خانه «فولادوند» را تملک کردیم و بنا بود کاربری فرهنگی برای آن در نظر بگیریم با نگاه به اینکه این خانه موزه خوشنویسی شود آن را مرمت کردیم. گروهی نیز شروع به تحقیق کردند و یک شورای هم اندیشی از صاحبنظران در این حوزه تشکیل دادیم تا آثار قدمای خوشنویسی را شناسایی کنند و ارزش گذاری و قیمت گذاری آثار انجام شود تا برای خرید آنها اقدام کنیم. در سیاستگذاری اولیه بنا بر این است که در موزه آثار قدما را نمایش دهیم و برای همین آثار صد سال گذشته به قبل مورد نظر ماست.

وی در پایان گفت: شاید نزدیک ترین خوشنویس به عصر معاصر که اثرش را در موزه ببینید عماد الکتاب باشد. در آینده به اضافه کردن آثار معاصرین فکر خواهد شد.

نظر شما