شناسهٔ خبر: 48867 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۷۴ درصد دانشجویان نماز می خوانند

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: طبق آمارهای موجود ۷۴ درصد دانشجویان نماز می خوانند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حجت الاسلام مجید قریشی ظهر امروز در اجلاس ملی شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در وزارت علوم گفت: طبق آمارهای اعلام شده ۸۰ درصد تاثیرات فرهنگی دانشجویان در کلاس های درس صورت می گیرد.

وی افزود: در دانشگاه های صنعتی شریف و تهران باتوجه به استقبال زیاد دانشجویان دو مرحله نماز جماعت در مساجد این دانشگاه ها اقامه می شود.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اضافه کرد: با تمام تبلیغاتی که علیه دینداری درحال انجام است اما طبق آمارهای موجود ۷۴ درصد دانشجویان نماز می خوانند.

قریشی عنوان کرد: طبق بررسی های انجام شده ۸۸ درصد دانشجویان اعلام کرده اند که اگر جنگ در کشور رخ دهد حاضرند در آن شرکت کنند.

وی با بیان اینکه اگر در زمینه فرهنگی احساس ضعف کنیم دچار صدمه می شویم، گفت: نقطه قوت کشور وجود دانشجویان و جوانان پرشور است.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تاکید کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون در دانشگاه ها به اشتباه فکر کردیم که مسائل فرهنگی تنها باید با حضور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و معاونان فرهنگی دنبال شود و ظرفیت دیگر معاونت های دانشگاه ها دیده نشده است.

قریشی با بیان اینکه اکنون برنامه های فرهنگی به عنوان فوق برنامه قلمداد می شود، گفت: این نگرش فعالیت های فرهنگی را با مشکل مواجه می کند.

وی تاکید کرد: هدایتگری ما در حوزه فرهنگی دانشگاه ها بسیار کم است و بیشتر مدیریت در این زمینه صورت می گیرد.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اظهار داشت: نباید در دانشگاه ها این حس ایجاد شود که افراد مقابل هم هستند.

قریشی گفت: ما آمده ایم تا انقلاب را حفظ کنیم و برای دانشجویان که ودیعه های الهی هستند برنامه ریزی کنیم.

وی اظهار داشت: یکی از جاذبه های فرهنگی مسئله هنر است و دلیل آنکه در حوزه فرهنگی دچار مشکل می شویم این است که به مسئله هنر توجه نکرده ایم.

نظر شما