شناسهٔ خبر: 48890 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«خانه شعر» در تهران افتتاح می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از تاسیس خانه شعر در اراضی عباس‌آباد تهران خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ شب شعر «فاطمه(س)، بانوی مهر ـ ام‌ابیها» با حضور آیت‌الله «محسن اراکی» دبیرکل مجمع جهانی تقریب، «محمود صلاحی» رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام «سیدمحمود نبویان» معاون امور فرهنگی مجمع جهانی تقریب، «طوبی کرمانی» دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان و جمعی از اساتید و شاعران مسلمان و دیگر ادیان توحیدی شامگاه پنج شنبه درسالن همایش سعدی برج میلاد تهران برگزار شد.

در این مراسم شعرای حاضر از جمله محمد علی مجاهدی، حجت الاسلام جواد محمد زمانی، سید حمید رضا برقعی و عباس احمدی اشعاری در وصف فاطمه زهرا(س) خواندند.
همچنین در این مراسم «طوبی کرمانی» دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان طی سخنانی با بیان اینکه برگزاری شب‌های شعر تنها بهانه‌ای برای سخن گفتن و شعر سرودن از بهانه عالم هستی، حضرت زهرا(س) است، گفت: این برنامه، نخستین شب شعر دربارۀ صدیقة طاهره (س) است.
  
وی افزود: هشت ماه پیش آیت‌الله اراکی خواستار برگزاری شب شعری حول محور فاطمۀ زهرا(س) از اتحادیه جهانی زنان مسلمان شد و اتحادیه نیز از همان زمان، مقدمات برگزاری این ویژه‌برنامه را آغاز کرد.
کرمانی با اشاره به رشد و نمو شاعران جوان و با انگیزه که توسط اساتید و شاعران انقلابی و پیشکسوت کشورمان تربیت شدند، اظهار کرد: بنا به سفارش آیت‌الله اراکی مبنی بر رشد و بالندگی شاعران جوان، اینک فراخوان شعری را آغاز می‌کنیم تا از برترین‌ها نیز در سال آینده بهره ببریم.
دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان با اشاره به ۸ مارس که به عنوان روز زن نامگذاری شده است، گفت: امروز شاهد این هستیم که در بسیاری از کشورها، روز ولادت حضرت زهرا(س) به عنوان روز زن شناخته شده اسـت. به عبارت دیگر، امروز نزد بسیاری از زنان جهان، ولادت زهرا(س) محور وحدت مردم جهان است.
  
«محمود صلاحی» رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در این مراسم با اشاره به برگزاری محافل شعر جهت گرامیداشت شعرای بزرگ در گذشته، از ایجاد ساختمانی توسط شهرداری تهران با عنوان «خانه شعر» خبر داد.
  
وی گفت: تاریخ و هویت دینی ما سرشار از افتخاراتی است که اگر در ظرف هنر قرار گیرد، موجب ماندگاری آنها خواهد شد.
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تأکید بر اینکه امروز سایت‌ها و ماهواره‌های دشمنان در پی تقابل با این هویت دینی هستند، تأکید کرد: باید رفتاری مناسب در قبال این فعل دشمنان نشان دهیم، لذا باید هنرمندان در این عرصه بیش از پیش ورود و هویت دینی و تاریخی ملتمان را در جلوه‌های هنری نمایان کنند.
در ابتدای این برنامه نیز حجت الاسلام سید محمود نبویان معاون امور فرهنگی مجمع جهانی تقریب ضمن خیر مقدم به مهمانان و شاعران، طی سخنانی پیرامون منزلت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزاری این گونه برنامه ها با حضور شاعران مذاهب مختلف اسلامی و حتی سایر ادیان توحیدی را بسیار مؤثر دانست.
این برنامه با همکاری مجمع جهانی تقریب و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

نظر شما