شناسهٔ خبر: 48904 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شرحی از زندگی فلاسفه ناکام در عشق در یک کتاب

کتابی از اندرو شافر با موضوع مرور زندگی و اندیشه فلاسفه ناکام در عشق ترجمه و منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ نشر امید صبا کتاب «فلاسفه ناکام در عشق» را به قلم اندرو شافر و ترجمه هوشنگ جیرانی روانه بازار کتاب کرد.

این کتاب بنا بر مقدمه‌اش شرحی است بر زندگی فلاسفه‌ای که در طول تاریخ در عشق ناکام مانده‌اند و به اثبات این تئوری کمک کرده‌اند که نمی‌شود همزمان هم عاشق بود و هم عاقل!

نویسنده کتاب در بخشی از مقدمه خود بر این اثر نوشته است: فلاسفه بزرگ غرب یعنی مردان و زنانی که در تلاش‌های فکری از سوی استادان درون فلسفه در گوشه و کنا جهان ستایش شده اند، دائما روابطشان  را با رفتارهای پریشان خود به تباهی کشانده‌اند...  یک چنین رفتار دمدمی مزاجی از آنها نامزدهای نامناسب برای ازدواج ساخته است. جای تعجب نیست که بسیاری از فیلسوفان به همین دلیل خیلی راحت از داشتن رابطه عاشقانه صرف نظر می‌کنند  و در حالی که بسیاری از فلاسفه در تنگ‌دستی، بدبختی و تنهایی با این جهان وداع گفته‌اند تعداد کمی از آنها با گریختن از ناکامی‌ها ازدواج‌های موفقی داشته‌اند.

در این کتاب مولف به شرح ناکامی‌های عشقی در زندگی فلاسفه‌ای مانند ارسطو، افلاطون، انگلس، آبلارد، آکویانس، آگوستین، آلتوسر، تولستوی، داستایوسکی، دکارت، دوبووار، دیدرو، دیوئی، راسل، راند، روسو، سارتر، سقراط، سنکای جوان، سورو، سوودنبورگ، شامفورت، شوپنهاور، کالون، کامو، کانت، کلبی، کنت، کیرکگارد، گوته، لاک، لوکرتیوس، نیچه، وارد بیژر، هایدگر، هگل و هیوم  را مورد کنکاش قرار داده و شرحی داستانی از آن نیز ارائه کرده است.

این کتاب را نشر امید صبا با قیمت ۱۲۵۰۰ تومان منتشر کرده است.

نظر شما