شناسهٔ خبر: 48943 - سرویس اندیشه
نسخه قابل چاپ

نویسنده‌ رمان عاشقانه‌ «پل‌های مدیسون‌ کانتی» درگذشت

رابرت جیمز والر، نویسنده‌ی رمان عاشقانه‌ی «پل‌های مدیسون‌ کانتی» در ۷۷ سالگی درگذشت.

نویسنده‌  رمان عاشقانه‌ «پل‌های مدیسون‌ کانتی» درگذشت

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ آژانس ادبی رابرت والر خبر درگذشت این نویسنده‌ی آمریکایی را در اختیار رسانه‌ها گذاشته است.

او هنگام مرگ ۷۷ سال داشت و در شهر تگزاس درگذشت.

رابرت والر هفت عنوان کتاب داشت که از میان آنها رمان «پل‌های مدیسون کانتی» مشهورترین بود و ۱۲ میلیون نسخه از آن به ۳۵ زبان فروخته شد. 

سال ۱۹۹۵ میلادی کلینت ایستوود بر اساس این رمان عاشقانه فیلمی ساخت که در آن مریل استریپ بازی کرده بود و نامزد بهترین نقش زن در جایزه‌ی اسکار شده بود

رابرت والر گفته بود رمان «پل‌های مدیسون کانتی» را تنها در ۱۱ روز نوشته است.

داستان رمان عاشقانه‌ی «پل‌های مدیسون کانتی» داستان عکاس مجله‌ی نشنال‌جئوگرافیک است که عاشق زنی ایتالیایی می‌شود. این زن ایتالیایی می‌پذیرد که به عکاس نشنال‌جئوگرافیک برای عکاسی از پل‌های روبسته‌ کمک کند. 

رمان «پل‌های مدیسون کانتی» در زمان انتشارش به فهرست پرفروش‌های آمریکا راه پیدا کرد و اقتباس سینمایی آن نیز توانست به فروش ۱۸۲ میلیون دلاری دست پیدا کند.

این رمان، نویسنده‌اش را به نویسنده‌ای میلیونر تبدیل کرد و منطقه‌ی مدیسون کانتی را که حوادث رمان در آنجا اتفاق می‌افتد به یکی از جاذبه‌های گردشگری مبدل کرد.

در ایران نیز این رمان چند بار به فارسی ترجمه شد و در سال‌های مختلف تجدیدچاپ شد. از جمله منصوره وحدتی آن را با عنوان «پل‌های مدیسون کانتی» به فارسی ترجمه کرد.

نظر شما