شناسهٔ خبر: 49050 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

​ابراهیم ناعم درگذشت

ابراهیم ناعم، شاعر و قصیده‌سرای نام‌آشنای کشورمان صبح امروز درگذشت.

​ابراهیم ناعم درگذشت

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ کاظم جیرودی، شاعر در گفت‌وگویی ضمن تایید این خبر اظهار کرد: استاد ابراهیم ناعم، شاعر و قصیده‌سرای نام‌آشنای کشورمان و از دوستان نزدیک نیما یوشیج و رییس انجمن ادبی حکیم ناصرخسرو صبح امروز (۱۵ فروردین‌ماه) به دلیل عارضه‌ی قلبی در بیمارستان مهر تهران جان‌ به جان‌آفرین تسلیم کرد.

ناعم در یک مهر ۱۳۰۰ در رشت زاده شد. او تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در رشت و تهران به پایان رساند و سپس در آموزشگاه تخصصی قضایی دانش‌آموخته شد. او بعداً کارمند اداره کل ثبت اسناد شد. از آن‌جا که پدر وی معروف به مرشد احمد گیلانی صوفی صافی بود و صافی تخلص می‌کرد، به او ابراهیم صافی نیز می‌گفتند. ناعم شاعری عارف‌پیشه و خلوت‌گزین بود و سعی می‌کرد از هیاهوهای سیاسی و اجتماعی دوری کند.

ناعم در جوانی در منطقه شمیرانات تهران زندگی می‌کرد و از نزدیکان نیما یوشیج بود. یوشیج در خاطرات خود از وی به این شکل یاد کرده است: «ناعم اشعار وصف الحالی را بسیار پرمغز و با حرارت می‌سراید و اشعار او آینهٔ زمان هستند.» در جای دیگری می‌نویسد: «دیشب منزل ناعم بودم. از روی عکس‌های دیوار که گورکی و علی و اشخاص مختلف را به دیوارها چسبانیده بود، فهمیدم که حواس جمع ندارد و دراین دنیا سرگردان است.»

«اهورانامه»، «مرد دریا»و «الا ای خواب‌ها» نام سه دیوان این شاعر کشورمان است.

خبرگزاری کتاب ایران درگذشت این شاعر کشورمان را به خانواده او و جامعه ادبی تسلیت می‌گوید.
 

نظر شما