شناسهٔ خبر: 49065 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تولیدات قرآنی باید متناسب با نیازهای جامعه باشد

هفتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور معاون قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

تولیدات قرآنی باید متناسب با نیازهای جامعه باشد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ هفتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با موضوع برنامه و طرح‌های پیشنهادی کمیته‌های موسسات و نهادهای غیردولتی قرآنی و کمیته بخش ویژه، امروز(سه‌شنبه ١٥ فروردین‌ماه) به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد، در این معاونت برگزار شد.
 
در ابتدای جلسه راهبردها و چگونگی تحول در نمایشگاه قرآن به‌عنوان یکی از الزامات ساختاری در فرایند تکامل نمایشگاه قرآن مورد بحث و بررسی قرار گرفت و هر یک از حاضران در جلسه با بیان نکات و پیشنهاداتی نسبت به افزایش سطح محتوای برنامه‌های بخش‌های مختلف نمایشگاه تاکید کردند.
 
حشمتی در این نشست گفت: تولیدات قرآنی به‌عنوان برون‌دادی از مفاهیم عمیق قرآنی باید در جهت پاسخ به مسائل روز جامعه مورد استفاده قرار گیرد.
 
وی در ادامه بر حمایت از موسسات قرآنی در برپایی هرچه باشکوه‌تر نمایشگاه بیست و پنجم با رویکرد موضوع‌محوری فعالیت‌های موسسات قرآن و عترت کشور و تدوین سیاست‌ها و ابلاغ آنان به موسسات حاضر در نمایشگاه جهت تمرکزگرایی محتوایی تاکید کرد.
 
در ادامه این جلسه، برنامه‌های کمیته موسسات و نهادهای غیردولتی قرآنی ارائه شد و هر یک از حاضران در جلسه نسبت به اهداف و سیاست‌ها، برنامه‌ها و ساختار کمیته مذکور، نظرات خود را تشریح کردند. همچنین این موضوع نیز مورد تاکید قرار گرفت که نسبت به ارائه گزارش عملکرد معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در غرفه‌ای جداگانه اطلاع‌رسانی شود.


نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم هر سال، همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

نظر شما