شناسهٔ خبر: 49141 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آرزوی رولینگ وقت نوشتن «هری پاتر» چه بود؟

جی.کی.رولینگ خالق «هری پاتر» فاش کرد وقتی داشت «هری پاتر» را می‌نوشت دوست داشت چه چیزی بشنود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ نویسنده مشهور بریتانیایی با دادن پندهایی به هوادارانش در شبکه‌های اجتماعی از آن‌ها خواست به کارشان ادامه بدهند.

این نویسنده پرطرفدار با افشای این که وقتی داشت «هری پاتر» را در دهه ۱۹۹۰ می‌نوشت دوست داشت چه چیزهایی بشنود، پندهایی به طرفدارانش هم داد. وی با انتشار کامنتی در توییتر نوشت: هی با شماهستم! شمایی که دارید روی یک چیزی کار می‌کنید که فکر می‌کنید هیچ کس آن را نخواهد دید، شنید یا خواند. آن را هر طوری شده تمام کنید.

رولینگ در توییتر اضافه کرد: خیلی وقت‌ها در دهه ۱۹۹۰ آرزو داشتم یکی پیدا شود و این را به من بگوید.

وی چنین ادامه داد: حتی اگر قطعه‌ای نمایشی باشد که مخاطبی پیدا نکند، انجام این کار به شما چیزهایی مختلفی یاد می‌دهد که برای طی کردن این مسیر لازم است یاد بگیرید.

وی در ادامه نوشت: و حتی اگر این اثر هیچ مخاطبی پیدا نکند به این معنی نیست که کار خوبی نیست. این وظیفه که باید یک کار خلاقه به انجام برسد در نهایت موجب می‌شود شما به خودتان واقعا افتخار کنید.

خالق هری پاتر افزود: شما با این کار از کسی که به چیزی فکر می‌کند، کسی که باید، یا کسی که دارد سعی می‌کند تا کاری را انجام دهد، به کسی تبدیل می‌شوید که آن کار را انجام داده است. و وقتی شما یک بار این کار را انجام دادید می‌توانید مطمئن باشید که بار دیگر هم می‌توانید دست به چنین کاری بزنید.

او در ادامه نوشت: این قدرتمند شدن در دانش به این امر فوق‌العاده است. بنابراین شاید هیچ وقت از این ترس که ممکن است کار برگرداند شود رها نشوید؛ اما شاید سومین، چهارمین، پنجمین ترانه/ رمان/ نمایش بتواند همانی باشد که موفق می‌شود. اما شما هیچ وقت به آنجا نمی‌رسید مگر قبلی‌ها را کامل کرده باشید. ودر نهایت شاید یک روز همه آنها هم برای مخاطبان بسیار جذاب شوند.

این در حالی است که کتاب نخست از مجموعه هری پاتر یعنی «هری پاتر و سنگ فیلسوف» ۱۲ بار از سوی ناشران بازگشت داده شد و رولینگ بارها گفته است که علیرغم این هیچ روزی از انجام کار روزانه‌اش دست نکشید تا سرانجام یک ناشر پیدا کرد.

نظر شما