شناسهٔ خبر: 49165 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شماری از اسناد کتابخانه ملی رونمایی می‌شود

اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: هم‌زمان با هفته سند از برخی اسناد موجود در کتابخانه ملی رونمایی می‌شود.

شماری از اسناد  کتابخانه ملی رونمایی می‌شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  اشرف بروجردی، رئیس جدید سازمان اسناد و کتابخانه ملی، پس از دریافت حکم خود در جمع خبرنگاران گفت: مهم‌ترین برنامه ما بازگرداندن و یا جمع‌آوری کردن آثار مکتوب قرن‌های گذشته از داخل و خارج کشور است تا پس از احیاء آن‌ها به عنوان اسناد در این مجموعه ثبت و ضبط شود و برای پژوهش در دسترس محققان قرار گیرد.

وی با اشاره به افزایش بودجه این سازمان در سال جدید ادامه داد: ما برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برنامه‌هایی داریم، به خصوص در 19 اردیبهشت «هفته سند» را برگزار خواهیم کرد که از برخی اسناد موجود در این سازمان رونمایی خواهد شد.
 

بروجردی درباره تغییر در زمینه مقررات مخاطبان کتابخانه ملی و حذف محدودیت مدرک تحصیلی برای استفاده از مخازن این کتابخانه گفت: طبیعتاً برای جلوگیری از تبدیل شدن کتابخانه ملی به یک قرائت‌خانه، باید محدودیت‌هایی ایجاد شود، اما بحث تحقیق و کار پژوهشی منحصر به مدرک نیست و اگر بخواهیم به عنوان مرکزی برای تحقیق فعالیت کنیم، این محدودیت نباید وجود داشته باشد و خدمات ما باید شامل حال تمام افراد اهل تحقیق با هر مدرک تحصیلی باشد.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر تصمیم رئیس جمهوری برای انتصاب یک زن به سمت ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی برای نخستین‌بار، عنوان کرد: انتخاب آقای روحانی از جهت این بود که نشان دهد برای جامعه زنان و برای رسیدن آنها به مناصب مدیریتی محدودیتی قائل نیستند و ایشان همواره تلاش دارند تا این محدودیت‌ها مرتفع شود.

وی بزرگ‌ترین مشکل فرهنگی کشور جدا شدن مردم از کتاب دانست و خطاب به کتابداران گفت: کتابداران ما در سراسر کشور باید خود را به روز کنند و با جهان امروز و پیشرفت‌هایی که در عرصه کتابداری رخ داده، همراه و همسو شوند.

بروجردی در پاسخ به پرسش دیگری درباره تغییران احتمالی در مدیران این سازمان گفت: برنامه‌ای برای تغییرات در بدنه مدیران و مسئولان این سازمان نداریم.

نظر شما