شناسهٔ خبر: 49199 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نامه به شورایعالی انقلاب فرهنگی درباره اخلاق حرفه ای پزشکی

معاون آموزشی وزارت بهداشت از ارسال نامه ای به شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تخلفات حرفه پزشکی خبر داد و گفت: در صورت اجازه شورا، وزارت بهداشت دستورالعمل خود را طراحی می کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دکتر باقر لاریجانی افزود: ما در وزارت بهداشت نامه ای به شورای عالی انقلاب فرهنگی فرستادیم و خواسته ایم که در مورد تخلفات حرفه پزشکی، شورا به ما اجازه بدهد که وزارت بهداشت دستورالعمل خود را طراحی کند و اگر از شورا اجازه بگیریم می توانیم مسئله اخلاق حرفه ای پزشکی را سامان بدهیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات برای تهیه دستورالعمل مشترک اخلاق حرفه ای دانشجویان علوم پزشکی، گفت: ما دستورالعملی درباره اخلاق حرفه ای به دانشگاه های علوم پزشکی فرستادیم که در حال کار است.

لاریجانی افزود: ما به موضوع اخلاق حرفه ای دانشجویان علوم پزشکی نگاه انضباطی نداریم و منظور ما این است که اساتید با کمک دانشجویان اخلاق حرفه ای را جاری کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: امیدواریم بتوانیم در این دوره با همکاری با سایر حوزه ها موضوع اخلاق حرفه ای را حل و فصل کنیم. در این زمینه جلساتی داشته ایم و دستورالعمل آن در دستور کار است. 

نظر شما