شناسهٔ خبر: 49268 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«خرمالوها را به گنجشک‌ها بفروش» به قلم محمد حنیف منتشر شد

رمان «خرمالوها را به گنجشک‌ها بفروش» نوشته محمد حنیف توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ رمان «خرمالوها را به گنجشک‌ها بفروش» نوشته محمد حنیف به تازگی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شده است.

حنیف محقق و داستان نویس است و پیش از این، کتاب‌های «چگونه ادبیات داستانی را تحلیل کنیم»، «راز و رمزهای داستان نویس» و «زمانی برای فریاد» و رمان‌های «کلاه جادویی و مجسمه مسی» و «این مرد از همان موقع بوی مرگ می‌داد» از او چاپ شده است.

رمان «خرمالوها را به گنجشک‌ها بفروش» تازه‌ترین اثر این نویسنده است که در ۵ فصل نوشته شده و هر فصل آن به بخش‌های مختلف تقسیم می‌شود.

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

فامیل این مارمولک مویدی اومدی بود حجره؛ نشسته بود روی صندلی دم در و از همون جا واسه امیریل قصه می‌بافت. خوش نداشتم حرفاشونو بشنفم، ولی زنه اون قدر بلند بلند نطق می کرد که از اندرونی حجره حرفاشو صاف می شنیدم. درست مثل اینکه زیر گوشم نشسته باشه. خدا به شوهرش رحم کنه. جد و آباد مویدی رو ریخت رو دایره. اینکه از وقتی عیسی یه جغله بچه بوده، بابا ننه ش رو توی سیلاب از دست می ده و خواهره زیر پر و بالش رو می‌گیره و بزرگش می کنه. بعدم که خواهره شوهر می‌کنه، باز شوهرخواهره، مویدی رو می‌بره وردست خودش و بنایی یادش می‌ده و خلاصه وقتی شوهرخواهره از داربست می افته و فلج می‌شه، مویدی که خودشو زیر دین اون بنده خدا فرض می کرده، بقیه عمرش آماده به خدمت اونا می شه. بعدم که عیسی شغلش رو عوض می کنه و دستش به دهنش می رسه، پسر شوهرخواهره رو لوس می‌کنه از بس لی‌لی به لالاش می‌ذاره، پسره مفت خور بار میاد، حالام می‌خواد داماد سرخونه مویدی بشه: «حالا دیگه دایی عیسی اجازه نمی‌ده ریحانه جون بره دانشگاه!»

این کتاب با ۳۳۳ صفحه، شمارگان ۲ هزار نسخه و قیمت ۹۰ هزار ریال چاپ شده است.

نظر شما