شناسهٔ خبر: 49339 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تخفیف‌ برای کتاب‌های نجوم به مناسبت هفته جهانی نجوم

انتشارات «ایرانشناسی» به مناسبت هفته جهانی نجوم (۲ تا ۱۰ اردیبهشت‌ماه) آثار خود در زمینه نجوم و ستاره‌شناسی را با ۲۰ درصد تخفیف به فروش می‌رساند.

تخفیف‌ برای کتاب‌های نجوم به مناسبت هفته جهانی نجوم

 به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ هفته جهانی نجوم امسال برابر با ۲ تا ۱۰ اردیبهشت‌ماه است. انتشارات ایرانشناسی که آثار ارزشمندی در زمینه نجوم همچون «نجوم برای همه»، «رصد ماه»، «بارش‌های شهابی»، «حیات در منظومه شمسی»، «کاوش در فضا»، «نقشه آسمان شب»، «زمین» و... را منتشر کرده است به مناسب این هفته آثار خود در زمینه نجوم را با ۲۰ درصد تخفیف به فروش می‌رساند.

در سال ۱۹۷۳ میلادی( ۵۳ – ۵۲  خورشیدی) فردی بنام داگ برگر در یکی از ایالات امریکا، با این هدف که به جای رفتن مردم به رصدخانه‌های دور از دسترس، رصدخانه‌ها و تلسکوپ‌های آنها به همراه کارشناسان نجوم به میان مردم بیایند و مجدداً به مردم کوچه بازار یادآور شوند که رشته ستاره‌شناسی همواره دانشی عمومی و در اختیار همگان است، شعار «برشما باد کشف کائنات» را سر داد.

به  مرور ایالت‌های مختلف آمریکا نسبت به حرکت بزرگ روز ستاره‌شناسی پیوستند. با همراه شدن برخی از کشورهای جهان این مناسبت که به روز نجوم نام گرفته بود تبدیل به یک حرکت جهانی شد. طی پایان سال دهه ۷۰ خورشیدی و با تاسیس انجمن نجوم آماتوری ایران، کارشناسان این مرکز چنین حرکتی را در کشور آغاز کردند.

نظر شما