شناسهٔ خبر: 49360 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

روایتی از حسنعلی منصور منتشر می‌شود

حمید رضا صدر دنباله روایت‌های غیر داستانی‌اش از زندگی و شخصیت‌های تاریخی در تازه‌ترین اثر ناداستانی‌اش به روایتی درباره حسنعلی منصور پرداخته است.

روایتی از حسنعلی منصور منتشر می‌شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ این اثر نانفیکشن با عنوان «سی‌صد و بیست و پنج» در روزهای نمایشگاهِ کتاب از سوی نشر چشمه به بازار می‌آید.
 
او پیش‌تر کتاب «تو در قاهره خواهی مُرد»  را نوشت و منتشر کرده بود او در این اثر  به روزگارِ محمدرضا پهلوی می‌پرداخت.
کتاب «سی‌صد و بیست و پنج روز» دومین تجربه‌ی صدر در حوزه‌ی نانفیکشن است. او به روزگار  نخست وزیری حسنعلی منصور می‌پردازد. شخصیتی عجیب و مرموز که به دستِ فداییان اسلام ترور شد. صدر در این روایت با زاویه دید دوم‌شخص مفرد به روزگار، اتفاق‌ها و روایت‌هایی که درباره‌ی این سیاستمدار وجود دارد نزدیک شده و سعی می‌کند او را در مقامِ یک شخصیت داستانی وارد اثرش کند. به همین دلیل او مطالعات بسیار فراوانی درباره‌ی منصور انجام داد و همین امر کتاب را بسیار متفاوت از یک اثرِ تاریخی عادی کرده است. «سی‌صد و بیست و پنج» اثری‌ست با توجه به ذهنِ این شخصیت. ترس‌ها و باورهای‌اش. صدر سوال‌های بسیاری را پیش می‌کشد. شاید مهم‌ترین‌شان که حس و حالی معمایی به کتاب داده این است که چه کسی منصور را کشت؟
 
کتاب‌های «پسری روی سکوها»، «تو در قاهره خواهی مرد»، «روزی روزگاری فوتبال»، «نیمکت داغ» از دیگر آثار این نویسنده است. هم‌چنین به قلم وی کتاب‌های « یه چیزی بگو» نوشته‌ لاوری هالس اندرسُن،«یونایتد نفرین‌شده» اثر دیوید پیس ترجمه و در نشر چشمه منتشر شده است.
 

نظر شما