شناسهٔ خبر: 49386 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آخرین وضعیت لایحه مقابله با تقلب در تولید آثار علمی

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم آخرین وضعیت «لایحه مقابله با تقلب در تولید آثار علمی» را تشریح کرد و از اضافه شدن بخش پیشگیری به عنوان لایحه خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمد روشن درباره آخرین وضعیت «لایحه مقابله با تقلب در تولید آثار علمی» گفت: این لایحه در سال ۹۴ به وسیله دولت، به مجلس شورای اسلامی ارایه شد و اکنون در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مراحل پایانی تصویب را می گذراند.

وی ادامه داد: البته در ابتدا کمیسیون حقوق قضایی، لایحه دولت را بررسی و برای صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارسال کرد، ولی کمیسیون های آموزش، تحقیقات و بهداشت درمان اعلام کردند به عنوان کمیسیون های فرعی نظرات آنها در لایحه لحاظ نشده است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم گفت: لذا رئیس مجلس شورای اسلامی، دستور بازگشت لایحه به کمیسیون های متقاضی را صادر کرد و پس از آن با دعوت از اعضای کمیسیون های آموزش و تحقیقات و بهداشت و درمان نظرات آنها اخذ شده و به مرور در لایحه اضافه می شود، امیدواریم که در جلسه آتی کمیسیون حقوق قضایی مجلس به اتمام برسد.

وی ادامه داد: براساس پیشنهاد کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بخش «پیشگیری» نیز به عنوان لایحه اضافه شده و موادی به همین منظور به مواد ارسالی دولت اضافه شده است، امیدواریم با جامعیتی که اکنون لایحه پیدا کرده است، بتوانیم خلاء قانونی که در این زمینه وجود داشت را پوشش دهیم و ساحت مقدس آموزش عالی را از لوس این پدیده پاک کنیم.

نظر شما