شناسهٔ خبر: 49391 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشگاه دینی شبکه ای برای آموزش الهیات تاسیس می شود

رئیس دانشگاه زبانشناسی مسکو با اشاره به اینکه مدل شبکه‌ای بهترین حالت برای توسعه همکاری‌های بین المللی و ارتباطات بین فرهنگ‌هاست گفت: احتمال تاسیس دانشگاه دینی شبکه‌ای برای آموزش الهیات هست.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ ایرینا کرایوایا رئیس دانشگاه زبانشناسی مسکو در نشست شورای همکاری در حوزه آموزش کشورهای مستقل همسود در دانشگاه دولتی دوستی ملل گفت: این احتمال وجود دارد که در کشورهای مستقل همسود شبکه دانشگاهی آموزش دینی برای تربیت کارشناسان حوزه الهیات تاسیس شود.

وی همچنین اظهار کرد: مدل شبکه ای بهترین حالت برای توسعه همکاری های بین المللی و ارتباطات بین فرهنگ‌ها است. این طرح (دانشگاه دینی شبکه ای) برای تدوین و اجرای برنامه باکیفیت در مقطع کارشناسی ارشد، تقویت و تحکیم همکاری های بین المللی و کمک به تبادل دانشجو و همچنین انجام تحقیقات علمی مشترک است.

وی توضیح داد که همگرایی بین آموزش دینی و غیردینی یک پروسه ظریف و گامی جدی در مسیر تدوین مدل-های جدید آموزشی و سازگاری با دنیای در حال تغییر و همچنین گفتگوهای گسترده در حوزه علوم، آموزش، دین، سیاست فرهنگی است.

به گفته رئیس دانشگاه زبانشناسی مسکو، امروز حکومت وظیفه دارد متخصصین آینده را تربیت کند تا رهبری جوانان را به دست بگیرند. کرایوایا همچنین افزود که دانشگاه زبانشناسی مسکو آماده است تا بر اساس برنامه تبادل دانشجو و برنامه مشترک با دیگر دانشگاه های کشورهای مستقل همسود به این طرح ملحق شود.

در پایان این نشست تصمیم بر آن شد که پیشنویس طرح دانشگاه های شبکه ای آموزش دینی کشورهای مستقل همسود در کمیته اجرایی کشورهای مستقل همسود برای برنامه ریزی تخصص در آینده ارائه شود و پس از آن برای تائیدیه نهایی به شورای وزرای دول خارجی کشورهای مستقل همسود تحویل داده شود.

نظر شما