شناسهٔ خبر: 49406 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وزیر فرهنگ صربستان در افتتاحیه نمایشگاه کتاب تهران حاضر می‌شود

وزیر فرهنگ و رسانه صربستان آقای ولادان ووکوساولیویچ به همراه سه تن از مشاوران و معاونان این وزارتخانه در افتتاحیه نمایشگاه کتاب حضور می‌یابند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ وزیر فرهنگ و رسانه صربستان آقای ولادان ووکوساولیویچ  به همراه سه تن از مشاوران و معاونان  این وزارتخانه  به ایران سفر  و  همراه با ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران روحانی، در افتتاحیه نمایشگاه بین المللی کتاب  شرکت خواهند کرد. وزیر فرهنگ صربستان علاوه بر حضور رسمی در افتتاحیه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از نمایشگاه کتاب و غرفه صربستان نیز در نمایشگاه بازدید خواهند کرد. شایان ذکر است که صربستان امسال با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در بلگراد و موسسه نمایشگاه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای نخستین بار غرفه‌ای نسبتاً بزرگ در نمایشگاه کتاب بلگراد خواهد داشت.  

قرار است  وزیر  فرهنگ صربستان در مدت چند  روز حضور خود در ایران ضمن مذاکره با  جناب آقای صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  ، با ایشان در  کنفرانس مشترک مطبوعاتی درباره روابط فرهنگی دو کشور داشته باشند. به علاوه، وزیر صربستان و معاونان و مشاورانش با رئیس  سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دیدار   و بازدیدی نیز از کتابخانه ملی ایران و موزه ملی ایران خواهند کرد.

یادآوری می شود در این سفر مشاور ارشد فرهنگی وزیر آقای ملادن وسکویچ ، معاون هنری ایشان خانم ایوانا ددیچ  و رئیس موزه ملی صربستان خانم بویانا بوریچ  نیز وی را همراهی و در مذاکرات شرکت خواهند کرد.  

 شایان ذکر است که علاوه بر وزیر فرهنگ صربستان،  رئیس نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد و گروهی از بزرگان نشر صربستان نیز شامل سه ناشر بزرگ و دو تن از نویسندگان مشهور این کشور و نیز سردبیر ضمیمه فرهنگی مهمترین روزنامه این کشور پولیتیکا در نمایشگاه کتاب تهران شرکت خواهندکرد. قرار است آنها علاوه بر ایراد سخنرانی درباره نشر و ادبیات صربستان با  مقامات ذی‌ربط، ناشران و مطبوعات ایران  گفتوگو ،  تفاهم نامه هایی با ناشران ایرانی امضا و  حق نشر برخی از کتاب های فارسی را نیز در تهران خریداری کنند.   

نظر شما