شناسهٔ خبر: 49421 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رمان مهدی یزدانی‌خرم پس از دوازده سال از محاق در آمد

مهدی یزدانی‌خرم گفت: رمانِ «به گزارش اداره‌ی هواشناسی فردا این خورشید لعنتی» در دولت محمود احمدی‌نژاد توقیف شد، پس از دوزاده سال، چاپ دوم آن در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

رمان مهدی یزدانی‌خرم پس از دوازده سال از محاق در آمد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ یزدانی‌خرم گفت: رمانِ «به گزارش اداره­‌ی هواشناسی فردا این خورشید لعنتی» که در سالِ ۱۳۸۴ به بازار آمد و بعد اتمام چاپ اول­اش ممنوع­الانتشار شد در روزهای نمایشگاه کتاب برای بار دوم منتشر خواهدشد.  این رمان تجربی برنده­ جایزه­ رمانِ متفاوت«واو» نیز شده بود اثری ­ست با زبانی شاعرانه و قصه‌­ای درباره یک روزنامه‌­نگار که در زمان گمشده است. این رمان را در بیست و پنج سالگی نوشتم. رمان در اولین روزهای به قدرت رسیدن محمود احمدی­‌نژاد ممنوع شد و حالا انتشارات ققنوس دوباره مجوزش را بعد سال­‌ها نایاب­ بودن  گرفته است. این رمان در روزهای نمایشگاه  کتاب عرضه خواهد شد.
 

او توضیح داد: در نمایشگاه کتاب چاپ هفتم رمان «من منچستریونایتد را دوست دارم»  هم منتشر  خواهد شد. رمانی درباره وقایعی خشن و سلسله­‌وار در سال­‌های بیست و سی خورشیدی است. هم­چنین آخرین رمانم  یعنی «سرخِ سفید» پس از یک سال از انتشارش برای چهارمین بار تجدیدچاپ خواهدشد. رمان در روزهای سال ۱۳۵۸ می­‌گذرد.  این  اثر نامزد جایزه‌ رمان متفاوت نیز شده است. ناشر این دو رمان نشر چشمه است.
 
این داستان‌نویس و منتقد ادبی  چهارمین اثر داستانی‌اش  با عنوان «سرخِ سیاه»  را در دست نگارش دارد.

نظر شما