شناسهٔ خبر: 49448 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اثر جدید نویسنده «دختری در قطار» در راه است

مدیر نشر کتاب کوله‌پشتی از انتشار جدیدترین اثر خانم پائولا هاوکینز، نویسنده کتاب معروف «دختری در قطار» تا هفته آینده خبر داد و گفت:‌حق‌ انتشار این کتاب خریداری شده است و به زودی منتشر می‌شود.

اثر جدید نویسنده «دختری در قطار» در راه است

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ اباذر رضانیا معلم اظهار کرد: پس از چند ماه تلاش و تبادل ایمیل موفق به کسب اجازه‌ انتشار کتاب «Into The water»، جدیدترین اثر پائولا هاوکینز، نویسنده‌ کتاب معروف «دختری در قطار»، شدیم.

وی ادامه داد: ترجمه‌ کتاب مذکور را علی قانع، مترجم کتاب «دختری در قطار» انجام خواهد داد. در توضیح این رمان باید بگویم که خانم پائولا هاوکینز پس از رمان پرفروش «دختری در قطار»، این بار رمانی مهیج‌تر به رشته تحریر درآورده است که هفته آینده نسخه‌ زبان اصلی‌اش منتشر خواهد شد.

این ناشر در توضیح موضوع داستان این کتاب گفت:‌ جنازه‌ مادری تنها، در کف رودخانه‌ای که در شهر جریان دارد، پیدا می‌شود. چند ماه قبل‌تر، اوایل تابستان هم دختری به همین سرنوشت دچار شده بود، سرنوشتی که فقط برای این دو نفر رقم نخورده و چندین زن دیگر را نیز به کام خود کشیده است. اما مرگ این دو، اسرار زیادی را از اعماق رودخانه بیرون می‌کشد.

رضانیا معلم در توضیح دلایل اعلام این خبر پیش از انتشار نسخه اصلی کتاب عنوان کرد: حدود دو ماه پیش توافق اولیه با ناشر کتاب حاصل شد و تصمیم به اطلاع‌رسانی خبر داشتیم اما به این نتیجه رسیدیم که عملاً اطلاع‌رسانی در این زمینه فایده‌ای ندارد؛ با این وجود برای اطلاع آن دسته از خوانندگانی که کیفیت ترجمه را ملاک قرار می‌دهند و به قانون نانوشته‌ حق انتشار(کپی‌رایت) احترام می‌گذارند، تصمیم به انتشار خبر گرفتیم، به این امید که خواننده‌های ایرانی نیز به این امر توجه نشان دهند.

پائولا هاوکینز 44 ساله، نویسنده بریتانیایی است که به‌خاطر کتاب پرفروش «دختری در قطار» شناخته شد. هاوکینز در کشور زیمبابوه در شهر هراره به دنیا آمده و در آنجا بزرگ شده است. پدرش استاد اقتصاد و روزنامه‌نگار مالی بود. پائولا سال 1989 در سن 17سالگی به لندن رفت، بعدها در دانشگاه آکسفورد لندن، فلسفه، سیاست و اقتصاد خواند و به‌عنوان روزنامه‌نگار و گزارشگر مالی در نشریه تایمز کار کرد. او در تعدادی از موسسات انتشاراتی کار کرده و کتابی از توصیه‌های مالی برای زنان به نام «الهه پول» نوشته است.

هاوکینز تقریباً سال 2009 شروع به نوشتن داستان کمدی رمانتیک به نام «امی سیلور» کرد و چهار رمان دیگر هم نوشت. کتاب «دختری در قطار»، پرفروش‌ترین کتاب سال 2015، سه‌گانه کاملی با موضوعاتی مانند خشونت خانگی، و استعمال الکل و مواد مخدر بود و برای نوشتن آن 6 ماه تمام وقت گذاشت. او در آن زمان از نظر مالی در مضیقه بود و برای کامل کردن کتابش مجبور شد از پدرش پول قرض کند. هاوکینز در حال حاضر در جنوب لندن زندگی می‌کند.

نظر شما