شناسهٔ خبر: 49451 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آشتیانی ترجمه مجموعه شش جلدی درباره کانت را به پایان رساند

آشتیانی نتایج پژوهش‌های ۴۰ ساله خود درباره کانت را منتشر می‌کند.

آشتیانی ترجمه مجموعه شش جلدی درباره کانت را به پایان رساند

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ منوچهر آشتیانی با بیان اینکه تاکنون درباره «جامعه‌شناسی شناخت» کتاب‌های مختلفی را منتشر کرده افزود: اکنون یک مجموعه ۶ جلدی درباره کانت را به اتمام رساندم. طی ۴۰ سال کار پژوهشی در این حوزه ترجمه و تلخیص کردم و کوشیدم تا تمامی آثار کانت را ترجمه کنم.

وی ادامه داد: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی طی مذاکراتی که با من داشت قرار شد این کتاب‌ها را منتشر کند اما با وجود گذشت سه سال هنوز این آثار منتشر نشده است.

این استاد جامعه‌شناسی با اشاره به تجدید چاپ کتاب «جامعه‌شناسی تاریخی» نیز یادآور شد: این کتاب مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و کمیاب شد. البته این اثری بود که توسط یونسکو هم تحسین شد و قرار است با توجه به اقبال عمومی تجدید چاپ شود.

آشتیانی در پایان از چاپ کتاب دیگری با عنوان «جایگاه دیالکتیک هگل در تاریخ دیالکتیک» خبر داد و گفت: این کتاب نیز جدیدترین اثرم است که تا پنج ماه آینده منتشر می‌شود. تلاش من در این کتاب این بوده که درباره جایگاه تفکر هگل از ۵۰۰ سال قبل از میلاد تاکنون سخن بگویم.

منوچهر آشتیانی، جامعه‌شناس ایرانی و پژوهشگر فلسفه است. او خواهرزاده نیما یوشیج و از نوادگان میرزاحسن آشتیانی است. آشتیانی در سال ۱۹۷۱ از دوره دکتری دانشگاه هایدلبرگ فارغ‌التحصیل شد و از شاگردان مارتین هایدگر، کارل لویت و گادامر بوده‌ است.

نظر شما