شناسهٔ خبر: 49473 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

​سومین المپیاد زبان فارسی در ارمنستان برگزار شد

سومین دوره المپیاد زبان و ادبیات فارسی مدارس فارسی‌آموز ارمنستان، به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایروان برگزار شد.

​سومین المپیاد زبان فارسی در ارمنستان برگزار شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ به مناسبت فرارسیدن «روز ملی خلیج فارس»، سومین دوره المپیاد زبان فارسی مدارس فارسی‌آموز ارمنستان با عنوان «نکوداشت روز خلیج فارس»، 9 اردیبهشت‌ماه به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایروان برگزار شد.

در این مراسم، مجید مشکی، رایزن فرهنگی کشورمان ضمن گرامیداشت روز ملی خلیج فارس، المپیاد زبان فارسی را رقابتی علمی دانست که هدف از برگزاری آن ارتقای دانش زبان فارسی در بین دانش‌آموزان مدارس ارمنستان است.

وی در سخنان خود، یادگیری زبان فارسی را دریچه‌ای به سوی دنیای علم، هنر و اخلاق عنوان کرد و گفت: تمام دانش‌آموزانی که در این المپیاد شرکت کردند، برندگان این مسابقه علمی هستند؛ چراکه با آمادگی برای شرکت در این رقابت، پنجره‌ای جدید از دنیای فرهنگ را به سوی خود گشوده‌اند.

خانم سقمونیان، مدیرکل آموزش شهرداری ایروان ضمن تشکر از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان جهت توسعه آموزش زبان فارسی، با ابلاغ پیام خرسندی شهرداری ایروان به این رقابت علمی، از برپایی سومین دوره المپیاد زبان فارسی تقدیر کرد.

وارطان وسکانیان، رییس کرسی ایران‌شناسی دانشگاه دولتی ایروان با اشاره به «روز خلیج فارس» درباره نام خلیج فارس در متون کهن ارمنی به ایراد سخنرانی پرداخت. وی در بخشی از سخنان خود، به نقش ایران در منطقه اشاره کرد و امنیت خلیج فارس را مرهون ثبات و امنیت بالای ایران دانست.

وی اظهار کرد: ثبات و امنیت حاکم بر ایران و خلیج فارس برای ارمنستان بسیار حائز اهمیت است، زیرا بهترین راه ارمنستان برای دسترسی به آب های آزاد جهان، ایران و خلیج فارس است که در تمام متون قدیمی ارمنی از آن با همین نام، اسم برده شده و باید تا ابد با همین اسم از آن یاد شود.

 در این دوره از مسابقات که با شرکت 8 گروه از مدارس ارمنستان شامل مدرسه 200، 43، 136 و 100 ایروان و مدرسه کارپی، مدرسه دوین، آرتاشات و مدرسه گارنی، برگزار شد، مدارس دوین، 43 و 200 ایروان به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

نظر شما