شناسهٔ خبر: 49650 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ارتباط سالم در شبکه‌های اجتماعی چاپ شد

«ارتباط سالم در شبکه‌های اجتماعی» نوشته سید عبدالرسول علم الهدی و محمدجواد نوروزی اقبالی را روانه بازار کتابشد

ارتباط سالم در شبکه‌های اجتماعی چاپ  شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  با ایجاد و رونق شبکه‌های اجتماعی سایبری زندگی انسان شرایط جدیدی را تجربه می‌کند. با این توضیح که در فرهنگ‌هایی همچون فرهنگ جاری در کشورمان در دین ابعاد مختلف زندگی افراد را تحت تأثیر قرار داده است، از این منظر نیز باید قواعد اخلاقی و رفتاری بهره‌گیری از حضور در شبکه‌های مجازی بازتولید شود.

از سوی دیگر با توجه به اینکه پس از انقلاب اسلامی جامعه ایران داعیه‌دار ساخت تمدنی اسلامی با بهره‌گیری از هنجارها و ارزش‌های دینی شده است ضرورت نگارش آثاری با این موضوع بیش‌ازپیش احساس می‌شود. این کتاب با تمرکز بر ارزش عفاف در اسلام، ابعاد آن در ارتباطات انسانی، نظریه‌های ارتباطی مربوط به روابط انسانی و واسطه‌گری رایانه را بررسی می‌کند.

تلفیق سه روش گروه متمرکز، مصاحبه و مشاهده مشارکتی و غیر مشارکتی دیگر اقدامی است که این کتاب در سنت پژوهش کیفی به کشف مصداق‌های ارتباط عفیفانه سایبری در شبکه‌های اجتماعی پرداخته است. نوجوانان و جوانان، والدین، مربیان و حتی مجتهدان گروه مخاطبا این کتاب را تشکیل می‌دهند و می‌توانند با مطالعه آن چگونگی رفتار عفیفانه در شبکه‌های اجتماعی سایبری را بررسی کنند.

مصداق یابی فقهی و اخلاقی عفاف، آسیب‌شناسی فضای سایبر در روابط با نامحرم دستورالعملی برای چگونگی رفتار عفیفانه در فضای سایبر گامی پیش رو به‌منظور ایجاد سواد سایبری منطبق بر ارزش‌های اسلامی و مشخص کردن ابعاد فعالیت و زندگی در شبکه‌های اجتماعی سایبری از دیگر نتایج تحقیقات انجام شده در کتاب ارتباط سالم در شبکه‌های اجتماعی است.

ابعاد فقهی-اخلاقی ارتباط عفیفانه در اینترنت ارتباطانشانی در شبکه‌های اجتماعی سایبری، ارتباط عفیفانه سایبری و نتیجه‌گیری اصول چهارگانه این کتاب را تشکیل می‌دهد.
 
ارتباط سالم در شبکه‌های اجتماعی نوشته سید عبدالرسول علم الهدی و محمدجواد نوروزی اقبالی با ۲۸۴ صفحه و ۱۰۰ نسخه به بهای ۱۸ هزار و ۹۰۰ تومان در سال ۱۳۹۵ از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزرت فرهنگ و ارشاد اسلامی روانه بازار نشر شده است.

نظر شما