شناسهٔ خبر: 49661 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تاثیر عمیق کوشش‌های فولادوند «در جست‌وجوی خرد و آزادی»

کتاب «در جست‌وجوی خرد و آزادی»، ارج‌نامه دکتر عزت‌الله فولادوند است که در آن مولفان و مترجمان به تاثیر عمیق گستره کوشش‌های وی پرداخته‌اند.

تاثیر عمیق کوشش‌های فولادوند «در جست‌وجوی خرد و آزادی»

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  کتاب «در جست‌وجوی خرد و آزادی»، ارج‌نامه‌ای برای دکتر عزت‌الله فولادوند است که به تاثیر عمیق گستره کوشش‌های وی در حوزه فرهنگ پرداخته است. این اثر از سوی انتشارات مینوی خرد منتشر شده است.

در سطوری از این کتاب می‌خوانیم: «قدر و اهمیت کوشش‌های فراوان استاد گرانقدر جناب دکتر فولادوند اکنون روزگار دراز است که نزد صاحب‌نظران و دانشوران پیدا شده است اما به رغم این پیدایی، تا کنون کاری محققانه همبسته با جوانب و دقایق هر یک از برگردان‌های ایشان از آثار بزرگ اندیشه آنچنان که بایسته و شایسته قدرگذاری از نامی بلند است نگاشته نشده است.

کتاب «در جست‌وجوی خرد و آزادی» که مولفان و مترجمانی دانشمند به احترام مقام استاد فولادوند و التفات به تاثیر عمیق گستره کوشش‌های ایشان در آن نگاشته‌اند، مقدمه‌ای مختصر در راه شناخت ایشان است. به امید آنکه پس از این در چشم‌اندازی تازه ژرفای بینش‌ها و مایه‌های اصلی ترجمه‌های ایشان و ارتباطشان با دل‌مشغولی‌های جاری فلسفی و عمومی بهتر و دقیق‌تر و شایسته‌تر مورد کاوش و تحقیق قرار گیرد.

در این ارج‌نامه مطالبی از دکتر همایون کاتوزیان، سیدجواد طباطبایی، سیدمصطفی محقق‌داماد، رضا داوری‌اردکانی، موسی غنی‌نژاد، حسین معصومی‌همدانی، مصطفی ملکیان، محمدعلی موحد، احمد مهدوی‌دامغانی، حمیدرضا جلایی‌پور، هادی عالم‌زاده، عبدالله کوثری، مرتضی مردیها، علی میرزایی، حسن سیدعرب، پرویز ضیاء‌شهابی، نجفقلی حبیبی، غلامرضا اعوانی، محمد ایلخانی، مهری بهفر، مسعود جعفری‌جزی، هوشنگ رهنما، پیروز سیار، فرهاد سلیمان‌نژاد، مسعود رضوی‌فقیه، محمد دهقانی، سعید عدالت‌نژاد، علی قیصری، محمدرضا نیکفر، حورا یاوری و برخی دیگر از مولفان و مترجمان دیده می‌شود. 

جلسه رونمایی از کتاب «در جست و جوی خرد و آزادی: ارجنامه عزت الله فولادوند» که انتشارات مینوی خرد مبادرت به تدوین و انتشار آن کرده، روز دوم خرداد با همکاری انجمن علوم سیاسی ایران، خانه اندیشمندان علوم انسانی و جشنواره فارابی برگزار می‌شود. 

نظر شما