شناسهٔ خبر: 49728 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

توئیت «بیل گیتس» موجب فروش چشم‌گیر یک کتاب شد

اخیراً «بیل گیتس»، مؤسس شرکت مایکروسافت توئیتی درباره یک کتاب با طرفدارانش به اشتراک گذاشت که موجب شد افراد زیادی برای خرید آن به سایت آمازون هجوم ببرند.

توئیت  «بیل گیتس» موجب فروش چشم‌گیر یک کتاب شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  «بیل گیتس» از سال ۲۰۰۰  اغاز کارش به عنوان مدیر اجرایی ارشد «مایکروسافت»  تصاویر متعددی از خودش ارائه کرد. وی در آغاز به عنوان تاجری موفق به دنیا معرفی شد که در پی شکست رقبایش بود. سال‌ها پس از آن مردم او را به عنوان فردی صادق و انسان‌دوست شناختند که دوست دارد به حل چالش‌های اجتماعی زمانه‌اش کمک کند.
 
او در طی این سال‌ها کتاب‌های زیادی می‌خواند و با اشتراک گذاشتن آن‌ها  با طرفدارهایش در پی نشر و پخش دانش عمومی انسان است. اصولاً آثاری معرفی شده از طرف او به مخاطب‌ها  پرفروش  می‌شوند.
 
او در آخرین پست توئیتری‌اش اعلام کرد از دیدگاه وی دنیا هر روز نسبت به قبل بهتر و نَه بدتر می‌شود. وی می‌گوید با خواندن کتاب «فرشتگان بهتر طبیعت ما» نوشته «استیون پینکر»، استاد روانشناسی دانشگاه «هاروارد» به این نتیجه رسیده است که دوره زندگی ما از قبل بهتر است. «با وجود اخبار بدی که هروز در عناوین روزنامه‌ها می‌آید به نظر من صلح در عصر ما بیش‌تر از هر زمان دیگر است.»
 
پس از اظهارنظر «گیتس» بسیاری این کتاب را  از  سایت آمازون خریدند.  فروش آن طی ۲۴ ساعت  حدود ۶۰۰۰ درصد افزایش داشت. «گیتس» در توئیترش نوشت: «اگر بخواهم به کسی هدیه فارغ‌التحصیلی بدهم این کتاب را انتخاب خواهم کرد.»
 
«فرشتگان بهتر طبیعت ما» در سال ۲۰۱۱ منتشر شد و نویسنده در آن نمونه‌هایی از اتفاق‌های  بد گذشته می‌آورد تا ثابت کند اکنون  شرایط بهتری در دنیا حاکم است. وی می‌نویسد: «آیا از یاد برده‌اید مسیح را چطور به صلیب کشیدند؟ آیا جنگ‌های قومی و قبیله‌ای در زمان پیشینیان ما قابل‌توجیه است؟ اکنون در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که «دوئل» با رقیب معنایی ندارد!»

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۲۰:۴۳ یاس 0 0

      الهام گرفتم من هم روزی  کتابم ییرون خواهد آمد.تو همین مضمون هست
                                

نظر شما