شناسهٔ خبر: 49745 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب «بازار در شهر اسلامی» رونمایی می‌شود

آیین رونمایی از کتاب «بازار در شهر اسلامی؛ طراحی، فرهنگ و تاریخ» با یادی از حاج حسین‌آقا ملک برگزار می‌شود.

کتاب «بازار در شهر اسلامی» رونمایی می‌شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ موقوفه آستان قدس رضوی، آیین رونمایی کتاب «بازار در شهر اسلامی؛ طراحی، فرهنگ و تاریخ» در این کتابخانه برپا خواهد شد.

سیدمجتبی حسینی، مدیرعامل کتابخانه و موزه ملی ملک در این آیین با موضوع «یادی از حاج حسین‌آقا ملک»، به زندگی و زمانه حاج حسین آقا ملک، بنیان‌گذار و واقف کتابخانه و موزه ملی ملک می‌پردازد.

همچنین نمایش فیلم مستند چهارسوق ساخته سیروس حصاری، به همراه سخنرانی‌های «بازارهای ایران (حسین سلطان‌زاده)»، «سنت مشارکت در بازار (اکبر تقی‌زاده) و «معرفی کتاب (خیزران اسماعیل‌زاده، و حشمت انتخابی)» از دیگر برنامه‌های آیین رونمایی کتاب «بازار در شهر اسلامی؛ طراحی، فرهنگ و تاریخ» خواهد بود.
 

کتاب «بازار در شهر اسلامی؛ طراحی، فرهنگ و تاریخ» با گردآوری محمد قاری‌پور و ترجمه خیزران اسماعیل‌زاده منتشر شده است. این کتاب در کنار تحلیل جایگاه بازار در شهر اسلامی، بازارهای حلب، بورسا، قاهره، دمشق، کابل، استانبول، نابلس، صنعا، تهران و یزد را بازشناسانده است.
 

آیین رونمایی کتاب «بازار در شهر اسلامی؛ طراحی، فرهنگ و تاریخ» سه‌شنبه ۲ خرداد از ساعت ۱۵ و ۳۰ تا ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه به کوشش و همکاری معمارنت، نقش مانا و کتابخانه و موزه ملی ملک، در ساختمان بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران به نشانی «میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد» برگزار می‌شود. 

نظر شما