شناسهٔ خبر: 49760 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جلد دوم «گفتگوهای سینمایی سیدمحمد بهشتی» منتشر شد

جلد دوم کتاب «گفتگوهای سینمایی سیدمحمد بهشتی» به کوشش محمدعلی حیدری از سوی انتشارات روزنه منتشر شد.

جلد دوم «گفتگوهای سینمایی سیدمحمد بهشتی» منتشر شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ جلد دوم کتاب «گفتگوهای سینمایی سیدمحمد بهشتی» شامل 47 مقاله، مصاحبه‌ و سخنرانی‌های سیدمحمد بهشتی‌ بین‌ سال‌های 1374 تا 1395 است. در این کتاب 476 صفحه‌ای، مقالات و گفتگوهای این مدیر و نظریه‌پرداز سینمایی تحلیل و بازخوانی شده است.

در بخشی از مقدمه کتاب به قلم سیدمحمد بهشتی آمده است: «تا مدت‌ها پس از خروج از عرصه‌ سینما، از سخن گفتن درباره‌ سینمای آن دهه به‌ شدت پرهیز می‌کردم و به نوعی روزه‌ سکوت گرفته بودم؛ به این دلیل که ممکن بود صحبت‌های من در مناسبات مدیریتی عرصه‌ سینما خلل ایجاد کند. قاعدتاً کسانی که مسئولیت سینما را برعهده گرفته‌ بودند، باید مسئولانه برخورد می‌کردند و شاید سخن گفتنِ من سبب می‌شد آن‌ها از خود رفع مسئولیت کنند یا با مشکلاتی ناخواسته روبه‌رو شوند.

البته در طول این دوران با برخی از مدیران سینمایی مثل مرحوم سیف‌الله داد ارتباط داشتم و تلاش می‌کردم درباره موضوعات سینمایی در رسانه‌ها صحبتی نکنم تا ایشان در محذور قرار نگیرند. اگر حرفی هم بود به خودشان می‌گفتم. در این مدت با سینماگران نیز بی‌ارتباط نبوده‌ام، اما صحبت‌های‌مان بیشتر حال و هوای درددل داشته است. افزون بر آن، دلیل دیگر برای دوری از حضور در رسانه‌ها، این بود که چه بسا با توجه به جو آن زمانه این شائبه پدید می‌آمد که من مدعی مدیریت در عرصه سینما هستم، و نمی‌خواستم به این تصور دامن زده شود.»
 
تالیف کتاب‌های «گفتگوهای سینمایی سیدمحمد بهشتی (دهه شصت)»، «سینمای دهه شصت؛ از نگاه مدیران سینمایی»، «سرگذشت لابراتوارها در سینمای ایران»، «سینمای دهه شصت از نگاه منتقدان»، «از نگاه سینماگران؛ دهه 1360» و همچنین مجری طرح کتاب «زیر پوست قصه‌ها؛ سینمای رخشان بنی‌اعتماد» در کارنامه محمدعلی حیدری، نویسنده کتاب حاضر دیده می‌شود.

نخستین چاپ جلد دوم کتاب «گفتگوهای سینمایی سیدمحمد بهشتی» در 476 صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه به بهای 33 هزار تومان از سوی انتشارات روزنه راهی بازار نشر شده است. 

نظر شما